Vakuutusryhmä Veritas panostaa Kouvolassa

Veritas-ryhmä panostaa Kouvolassa ja vahvistaa palveluitaan alueella. Veritas on avannut uuden konttorin Kouvolan keskustassa, kauppakeskus Hansassa. Myyntivuosi on alkanut hyvin.

”Vahva läsnäolo kaupungeissa on tärkeää Veritakselle. Veritas-ryhmän tavoitteita ovat toiminnan tehostaminen kasvukeskuksissa ja profiloituminen kilpailukykyisenä ja osaavana vaihtoehtona myös yritysvakuuttajana”, toteaa Veritaksen johtajiston puheenjohtaja Jan-Erik Stenman Kouvolan uudessa konttorissa. Haluamme myös parantaa asiakaspalveluamme Kouvolan alueella, joka on tärkeä kasvukeskus Itä-Suomessa. Stenman pitää Veritaksen tulevaisuudennäkymiä valoisina. ”Myös pienelle toimijalle on tilaa, koska suuren osan suomalaisista on todettu yhä haluavan ja arvostavan henkilökohtaista palvelua. Veritaksen kilpailukyky perustuu paljolti hyvään ja joustavaan asiakaspalveluun”, Stenman toteaa. Veritas-ryhmä on kuluneen vuoden aikana kokenut muutoksia. ”Omaan myyntiorganisaatioon panostaminen ja henkilökohtainen asiakaspalvelu ovat strategisena valintana osoittautuneet oikeiksi ja pidemmällä tähtäimellä kannattaviksi”, kertoo Stenman. ”Ryhmän uusmyynnin luvut ovat niin vakuutusten kuin rahastojenkin osalta hyviä. Jatkamme ryhmän toiminnan kehittämistä ja aiomme nykyisten raamien sisällä löytää mahdollisuuksia toimintamme tehostamiseen”, Stenman jatkaa. Piiripäällikkö Jukka Parkkinen uskoo uusien Kouvolan keskustan katutasossa sijaisevien konttoritilojen lisäävän kiinnostusta Veritaksen vakuutuksia ja rahastoja kohtaan. ”Meille on helpompi löytää, kun sijaintimme on keskeinen”. Veritas avasi ensimmäisen konttorinsa Kouvolassa jo 1980-luvulla. Veritas on itsenäinen ja kotimainen vakuutusryhmä, johon kuuluvat Veritas Eläkevakuutus, Veritas Henkivakuutus, Veritas Vahinkovakuutus sekä Rahastotori. Veritaksella on pitkä kokemus vakuutustoiminnasta. Veritas perustettiin Turussa vuonna 1905 ja se viettää tänä vuonna 100-vuotisjuhlaansa. Veritaksella on kolmisenkymmentä konttoria ympäri maata. Veritas-ryhmän yhteenlaskettu maksutulo oli 388,9 miljoonaa euroa vuonna 2004. Vakavaraisuus on hyvällä tasolla kaikissa ryhmän yhtiöissä. Sijoitustoiminnan nettotuotot käyvin arvoin olivat 158,2 miljoonaa euroa ja tuottoprosentti 8,1. Veritas-ryhmän sijoitussalkun arvo oli vuoden 2004 lopussa 2,1 miljardia euroa. Lisätietoja Johtajiston puheenjohtaja Jan-Erik Stenman, p. 010 5501 600, 050 343 2299 Aluejohtaja Tim Kankfelt, p. 010 5501 403, 0400 463 858 Piiripäällikkö Jukka Parkkinen, p. 010 5501 463 www.veritas.fi Lähettäjä: Viestintäpäällikkö Gunilla Sjöberg, Veritas-ryhmä, p. 010 5501 722, 050 5870 450