Veritakselle positiivinen sijoitustuotto vuoden ensimmäisellä neljänneksellä – sijoitukset tuottivat 5,4 %

• Veritas Eläkevakuutuksen sijoitukset tuottivat 5,4 prosenttia tammi-maaliskuun aikana 2012
  • Parhaiten tuottivat listatut osakkeet, 14,4 prosenttia
  • Yhtiön vakavaraisuus vahvistui, vakavaraisuusaste oli 21,7 prosenttia ja vakavaraisuussuhde 2,7

Erityisen hyvin tuotti Veritaksen osakesalkku, 12,8 prosenttia. Noteerattujen osakkeiden tuotto oli 14,4 prosenttia. ”Veritas ei tehnyt syksyllä suurempia muutoksia osakeallokointiinsa. Sen seurauksena olemme pystyneet hyödyntämään ensimmäisen vuosineljänneksen kurssinousun täysimääräisesti”, Veritas Eläkevakuutuksen sijoitusjohtaja Staffan Sevón kertoo tuloksesta. ”Etenkin sijoituksemme kotimaisiin osakkeisiin edesauttoivat hyvän tuloksen saavuttamista.”

Sijoitusmarkkinoiden näkymiä leimaa epävarmuus ja korkea volatiliteetti. ”Jotkut EU-maat ovat niin velkaantuneita, että niiden pitää ryhtyä radikaaleihin toimiin tasapainottaakseen taloutensa. Säästöissä piilee kuitenkin riskinsä, ne voivat osaltaan myös hillitä talouskasvua”, Sevón analysoi tulevaa. ”Meillä ei myöskään ole mitään takeita siitä, että talouskuri kestää euroalueen poliittisen epävarmuuden ja tulevien vaalien yli.”

Sijoitusten hyvä tuotto vahvisti myös Veritaksen vakavaraisuutta, joka nousi vuodenvaihteen 17,7 prosentista 21,7 prosenttiin. Toimintapääoma oli siten 2,7-kertainen vakavaraisuusrajaan nähden. Vuodenvaihteessa vakavaraisuussuhde oli 2,3.

Tuloskatsauksen tietoja ei ole tilintarkastettu.

Veritas Eläkevakuutuksen virallinen tilinpäätös ja sähköinen vuosikertomus on julkaistu osoitteessa www.veritas.fi/vuosikertomus2011.

Sijoitukset riskin mukaan ryhmiteltyinä 31.3.2012

Toimitusjohtaja Jan-Erik Stenman, puh. 010 550 1600, 050 343 2299