Veritas aloittaa myyntiyhteistyön Fennian kanssa – Fennia ostaa Veritaksen osuuden Folksam Vahinkovakuutuksesta

Veritas solmii myynti- ja kannanhoitosopimuksen Keskinäinen vakuutusyhtiö Fennian kanssa. Yhteistyösopimus on osa kokonaisuutta, jossa Veritas myy 15 prosentin osuutensa Folksam Vahinkovakuutus Oy:stä Fennialle.

Veritaksen toimitusjohtaja Carl Pettersson iloitsee yhteistyösopimuksesta.

”Meillä on jo nyt erittäin vahva yhteistyöverkosto, joka tämän sopimuksen myötä vahvistuu entisestään.”

Folksam-kaupan jälkeen Veritaksella ja Fennialla on iso yhteinen asiakaskanta.

”Meillä on samankaltainen asiakasfokus ja myös samantyyppinen lähestymistapa kohderyhmäämme. Yhdessä tulemme muodostamaan vahvan vaihtoehdon markkinoilla. Odotamme jo kovasti, että saamme aloittaa yhteistyön Fennian kanssa.”

Folksam Vahinkovakuutuksen osakkeiden myynti liittyy transaktioon, jossa enemmistöomistaja Folksam Sak (75 prosenttia osakkeista) ja vähemmistöomistaja Aktia Pankki Oyj (10 prosenttia osakkeista) myyvät osuutensa Folksam Vahinkovakuutuksesta Fennialle. Toteutuakseen kauppa vaatii vielä viranomaisten hyväksynnän. SEB Corporate Finance toimi Veritaksen taloudellisena neuvonantajana.

Toimitusjohtaja Carl Pettersson, puh. 010 550 1600
Asiakkuusjohtaja Mika Paananen, puh. 045 200 3004

Markkinointiviestintäpäällikkö Katja Hautoniemi, puh. 010 5501 663, 045 636 6046

Veritas Eläkevakuutus on työeläkevakuuttamisen kokenut ammattilainen. Toimintamme perustuu henkilökohtaiseen palveluun. Tavoitteemme on olla paras työeläkekumppani pienille ja keskisuurille yrityksille ja yrittäjille. Lisää meistä osoitteessa veritas.fi.