Veritas Eläkevakuutuksen toimitusjohtaja Jan-Erik Stenman - Asiansa osaaville hyville yrityksille on aina tilaa

Lehdistötiedote 16.4.2004 Veritas Eläkevakuutuksen toimitusjohtaja Jan-Erik Stenman Asiansa osaaville hyville yrityksille on aina tilaa Vakuutusryhmä Veritas teki hyvän tuloksen vuonna 2003. Ryhmän yhteenlaskettu kokonais-tulos käyvin arvoin parani huomattavasti ja oli 77,8 miljoonaa euroa. Myös sijoitustoiminnan tulos oli erittäin hyvä. Veritas Vahinkovakuutuksen ja Veritas Henkivakuutuksen maksutulot kasvoivat selvästi. Kaikkien Veritas-ryhmän yhtiöiden vakavaraisuus oli hyvä. Veritas-ryhmän maksutulo vuonna 2003 oli 373,5 miljoonaa euroa (380,0 miljoonaa euroa vuonna 2002). Sijoituskanta oli 1,8 miljardia euroa. Sijoitustoiminnan nettotuotto käyvin arvoin oli 143,1 miljoonaa euroa ja tuottoprosentti 8,3. Alalla yleisistä henkilöstövähennyksistä poiketen Veritas lisäsi henkilöstömääräänsä myös vuonna 2003. "Näemme nyt Veritaksen myyntiverkoston ja muun toiminnan yhdistämisen myönteiset vaikutukset", toteaa maaliskuun alussa Veritas Eläkevakuutuksen toimitusjohtajana aloittanut Jan-Erik Stenman. "Veritaksen kaikenkattava valikoima vakuutus- ja säästämistuotteita on ehdottomasti vahvuus, jonka varaan tulemme rakentamaan myös tulevaisuudessa", jatkaa Stenman. Stenman siirtyi Veritakseen Nokialta rahoitusjohtajan tehtävistä. Uuden työn myötä hän muutti Dallasista USA:sta Turkuun. Vaihdos kansainvälisestä suuryrityksestä pienempään kotimaiseen vakuutusyhtiöön on Stenmanin mielestä samalla sekä mielenkiintoinen että haastava. Vaikka Veritas on suhteellisen pieni peluri vakuutusmarkkinoilla Stenman korostaa, että hyville, asiansa osaaville yrityksille on aina tilaa, riippumatta niiden koosta. Hän katsoo henkilökohtaisen ja joustavan asiakaspalvelun olevan edelleen Veritaksen kilpailukyvyn valtteja. "Meidän on myös oltava avoimia muutoksille, jotta voimme vastata asiakkaidemme ja yhteiskunnan asettamiin uusiin vaatimuksiin". Hanna Peltomaa, Veritaksen Tampereen aluejohtaja, kertoo myynnin lähteneen erinomaisesti käyntiin tänä vuonna. Etenkin sijoitus- ja säästövakuutusten sekä rahastojen myynti on kasvanut reilusti viime vuoteen verrattuna. Huolimatta käynnissä olevasta yksilöllisten eläkevakuutusten verokeskustelusta näitäkin vakuutuksia menee kaupaksi. "Asiakkaamme arvostavat kaikenkattavaa vakuutus- ja rahastotarjontaamme sekä henkilökohtaista ja ammattitaitoista palveluamme", sanoo Peltomaa. Veritas on itsenäinen ja kotimainen vakuutusryhmä, johon kuuluvat Veritas Eläkevakuutus, Veritas Henkivakuutus, Veritas Vahinkovakuutus, Veritas Rahastoyhtiö, Rahastotori Oy, Hiisi Varainhoito sekä Hiisi Pankkiiriliike. Veritaksella on kolmisenkymmentä konttoria eri puolilla maata. Lisätietoja: Veritas Eläkevakuutus, toimitusjohtaja Jan-Erik Stenman, puh. 010 5501 600, 050 343 2299 Veritas-ryhmä, aluejohtaja Hanna Peltomaa, puh. 010 5501 204, 0500 325 981 Lähettäjä: Katja Hautoniemi, tiedottaja, puh. 010 5501 633 katja.hautoniemi@veritas.fi ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/16/20040416BIT00080/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/16/20040416BIT00080/wkr0002.pdf