Veritas Eläkevakuutus aloittaa Yliopistonkatu 20:n peruskorjaus- ja muutostyöt Turun Hansakorttelissa

Veritas aloittaa kesäkuussa laajat peruskorjaus- ja muutostyöt omistamassaan kiinteistössä Yliopistonkatu 20 (entisissä Halosen tiloissa). Peruskorjaustöissä kiinteistön tekniikka ja automatiikka uudistetaan kokonaisuudessaan ja tilajakoa muutetaan. Valmiisiin tiloihin tulee yhteensä noin 6 000 m2 täysin uudistettua liiketilaa kolmeen kerrokseen ja kiinteistön ylimpään kerrokseen noin 1 900 m2 toimistokäyttöön tai vastaavaan tarkoitettuja tiloja.

Saneerattujen tilojen suurimmat uudet vuokralaiset ovat H&M Hennes & Mauritz Oy ja Stadium Oy. Pienempien tilojen vuokrauksesta on neuvottelut käynnissä.

Peruskorjaus- ja muutostyöt valmistuvat ja uudet liikkeet avataan keväällä 2013.

Hankkeen pääurakoitsijana toimii Skanska Oy. Suunnittelusta ja projektinhallinnasta vastaavat Schauman Arkkitehdit Oy, NL-Rakennuslaskenta Oy, Narmaplan Oy, Insinööritoimisto Pasi Sainio Oy, Sance Oy sekä Schneider Electric Oy. Oy Nortecon Ab toimii hankkeen kaupallisena konsulttina.

Hansakortteli on myynniltään ja kävijämäärältään Varsinais- Suomen suurin kauppakeskus. Yliopistonkatu 20 kiinteistössä tehtävät peruskorjaus- ja muutostyöt sekä tänä keväänä uusittuna avatun Kultatalon tilat vahvistavat edelleen Hansakorttelin ja Turun keskustan asemaa alueen johtavana kauppapaikkana.

Kiinteistöjohtaja Peter Karlsson, puh. 050 561 9545

Markkinointiviestintäpäällikkö Katja Hautoniemi, puh. 010 5501 663, 045 636 6046.

Veritas Eläkevakuutus on työeläkevakuutusten ammattilainen. Meillä on kokemusta lakisääteisten eläkevakuutusten hoidosta jo vuodesta 1962, jolloin työeläkkeitä koskeva laki tuli voimaan. Veritas Eläkevakuutus tarjoaa henkilökohtaista, ammattitaitoista ja kokonaisvaltaista palvelua työeläkkeisiin ja työhyvinvointiin liittyvissä asioissa. Lisätietoa Veritas Eläkevakuutuksesta osoitteessa www.veritas.fi.