Veritas Eläkevakuutus ja Pensions-Alandia yhdistyvät 2019

Veritas Eläkevakuutus ja Pensions-Alandia ovat solmineet aiesopimuksen fuusioitumisesta. Tavoitteena on eläkeyhtiö, joka on markkinoiden paras vaihtoehto pienille ja keskisuurille yrityksille sekä yrittäjille.

Yhtiöt ovat tehneet yhteistyötä jo vuodesta 1961 alkaen ns. rinnakkaisvakuutussopimuksella, jossa molemmat ovat vastanneet tasapuolisesti Pensions-Alandian vakuutuksista ja ylläpitäneet tiettyjä yhteisiä toimintoja. Fuusio tehostaa toimintaa, sillä se karsii päällekkäisiä kustannuksia erityisesti hallinnosta.

Hallintokustannuksista arvioidaan syntyvän vajaan miljoonan euron vuosittaiset säästöt.

”Tämä on hyvä uutinen asiakkaillemme. Parempi kustannustehokkuus vaikuttaa myönteisesti asiakashyvityksiimme. Samalla se antaa meille mahdollisuuksia kehittää palveluamme entisestään”, kertoo Veritaksen toimitusjohtaja Carl Pettersson.

”Fuusio vahvistaa ilman muuta asemaamme markkinoiden neljäntenä vaihtoehtona. Veritas on jatkossakin pienin eläkeyhtiö, mutta taloudellisesti erittäin vahva. Pienillä ja keskisuurilla yrityksillä on erilaisia tarpeita kuin suurilla, ja ne tarvitsevat pienen eläkeyhtiön vastaamaan niihin.”

Toiminta jatkuu Veritaksen nimen alla

Yhdistyneen yhtiön on tarkoitus jatkaa toimintaansa Veritaksen brändin alla kotipaikkanaan Turku.

Jos molempien yhtiöiden hallitukset ja yhtiökokoukset sekä viranomaiset hyväksyvät fuusiosuunnitelman, Pensions-Alandian asiakkaat siirtyvät automaattisesti Veritaksen asiakkaiksi 1.1.2019.

”Pitkän yhteisen historiamme ansiosta uskon ehdottomasti, että Pensions-Alandian asiakkaat viihtyvät meillä. Palvelufilosofiamme on aina ollut samanlainen kuin Pension-Alandian”, Pettersson kuvailee.

Fuusio ei vaadi toimenpiteitä Veritaksen eikä Pensions-Alandian asiakkailta. Myös vakuutusehdot ja eläke-etuudet pysyvät muuttumattomina.

Yhdistymisen jälkeen Veritaksella on noin 8 200 TyEL-asiakasta ja 11 500 YEL-asiakasta. Yhtiö hoitaa yhteensä noin 114 000 suomalaisen eläketurvaa ja hallinnoi 3,5 miljardin euron sijoituksia. Luvut perustuvat vuoden 2017 tietoihin.

Toimitusjohtaja Carl Pettersson, puh. 010 550 1600

Tiedottaja Elina Saarinen, puh. 010 5501 932, 045 134 0603

Veritas Eläkevakuutus on työeläkevakuuttamisen kokenut ammattilainen. Toimintamme perustuu henkilökohtaiseen yhteydenpitoon ja ensiluokkaiseen palveluun. Tavoitteemme on olla pienen ja keskisuuren yrityksen ja yrittäjän paras työeläkekumppani. Lisää meistä osoitteessa veritas.fi.