Veritas Eläkevakuutus on myynyt kolme asunto-osakeyhtiötä saksalaiselle kiinteistörahastolle Patrizialle

Veritas Eläkevakuutus on myynyt kolme asunto-osakeyhtiötä Patrizia Kapitalanlagengesellschaft KAG:lle. Asunto-osakeyhtiöissä on kaiken kaikkiaan 113 asuntoa ja ne sijaitsevat Vantaalla, Espoossa sekä Tampereella.

Asunto-osakeyhtiöt ovat Patrizian ensimmäiset kiinteistösijoitukset Suomessa. ”Arvioimme, että Patrizia panostaa pitkäaikaiseen kiinteistöomistukseen”, sanoo Veritas Eläkevakuutuksen sijoitusjohtaja Staffan Sevón.

Veritas Eläkevakuutuksen kiinteistöt muodostivat 31.3.2010 eli ennen kauppaa noin 18,9 prosenttia yhtiön sijoituksista. Niistä 13,2 prosenttia oli asuntoja.

”Suorat kiinteistösijoitukset Suomessa ovat Veritaksen keskeisimpiä sijoituskohteita, ja kaikista suomalaisista työeläkeyhtiöistä me omistamme eniten kotimaisia kiinteistöjä suhteessa sijoitusmassaan”, sanoo Sevón. ”Tämä on myös hyödyttänyt salkkumme tuottoa ja myötävaikuttanut siihen, että meillä on ollut työeläkeyhtiöiden korkein tuotto pitkällä aikavälillä. Näemme jatkossakin monia kiinnostavia sijoitusmahdollisuuksia kotimaisilla kiinteistömarkkinoilla.”

Sijoitusjohtaja Staffan Sevón, puh. 010 5501 899, 040 772 7834
Kiinteistöjohtaja Peter Karlsson, puh. 010 5501 851, 050 561 9545

Veritas Eläkevakuutuksen vuosikertomus 2009 on julkaistu. Käy tutustumassa asiakaslähtöiseen vuosikertomukseemme osoitteessa: www.veritas.fi/vuosikertomus2009

Tiedottaja Nadine Aschan, puh. 010 5501 814, 044 099 0996

Veritas Eläkevakuutus on työeläkevakuutusten ammattilainen. Meillä on kokemusta lakisääteisten eläkevakuutusten hoidosta jo vuodesta 1962, jolloin laki työeläkkeestä tuli voimaan. Veritas Eläkevakuutus tarjoaa henkilökohtaista, ammattitaitoista ja kokonaisvaltaista palvelua työeläkkeisiin ja työhyvinvointiin liittyvissä asioissa. Lisätietoa Veritas Eläkevakuutuksesta osoitteessa www.veritas.fi.