Veritas Eläkevakuutus on myynyt Sola Business Valley -toimistorakennuksen RREEF-kiinteistösijoitusyhtiölle

Veritas Eläkevakuutus on myynyt Espoon Leppävaarassa sijaitsevan Sola Business Valley -toimistorakennuksen. Uusi omistaja on RREEF Investment Gmbh, Deutche Asset Managementin omistama kiinteistösijoitusyhtiö. Kauppahinta oli noin 70 miljoonaa euroa.

Sola Business Valley on rakennettu vuosina 2011–2012 ja se sijaitsee kauppakeskus Sellon naapurissa Espoon Leppävaarassa. Päävuokralaiset kohteessa ovat Schneider Electric, Aditro ja Lujatalo, joiden pääkonttorit sijaitsevat Solassa.

Veritas osti Lujatalo Oy:n rakennuttaman Solan vuonna 2011 rakennustöiden ollessa vielä käynnissä ja osana ostoa neuvotteli yhden päävuokralaisen sijoittumisen taloon.

”Vahvat vuokralaissuhteet ovatkin tärkeimpiä eläkeyhtiön voimavaroja kiinteistösijoitusten arvonluonnissa. Kohde on kuitenkin Veritaksen sijoitussalkkuun yksittäiseksi kohteeksi varsin iso, ja siksi päädyimme nyt myymään kohteen, kun projekti on saatettu loppuun ja markkinatilanne myynneille hyvä”, Veritaksen kiinteistöjohtaja Peter Karlsson kertoo.

CBRE Finland toimi myyjän kaupallisena neuvonantajana ja asianajotoimisto Krogerus juridisena neuvonantaja. Ostajan kaupallisesta neuvonannosta vastasi Newsec ja juridisesta puolesta asianajotoimisto Hannes Snellman.

Sola Business Valley sijaitsee erinomaisten kulkuyhteyksien varrella Kehä 1:n ja Turun moottoritien risteyskohdassa sekä Leppävaaran juna-aseman välittömässä läheisyydessä. E-kirjaimen muotoisen rakennuksen kaikki kuusi kerrosta ovat helposti jaettavissa, jonka ansiosta se soveltuu toimitilaksi monentyyppisille ja -kokoisille yrityksille.

Toimistotalolle on myönnetty kultainen LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) -ympäristöluokitus. Pääkonttoritasoinen rakennus on tällä hetkellä 100-prosenttisesti vuokrattu ja siinä on kaikkiaan 16,936 neliötä.

Espoon Leppävaara on pääkaupunkiseudun merkittävimpiä toimisto-, vähittäiskauppa ja asuinkeskittymiä. Modernin toimistokannan lisäksi Kauppakeskus Sellon ansiosta alueella on ensiluokkainen tarjonta kaupallisia palveluita.

Lisätietoja:

Veritas Eläkevakuutus

Kiinteistöjohtaja Peter Karlsson, puh. +358 50 561 9545, peter.karlsson@veritas.fi

CBRE Finland Oy

Managing Director Joni Koski, puh. +358 40 1959 188, joni.koski@cbre.com

Veritas Eläkevakuutus on työeläkevakuutusten ammattilainen. Meillä on kokemusta lakisääteisten eläkevakuutusten hoidosta jo vuodesta 1962, jolloin työeläkkeitä koskeva laki tuli voimaan. Veritas Eläkevakuutus tarjoaa henkilökohtaista, ammattitaitoista ja kokonaisvaltaista palvelua työeläkkeisiin ja työhyvinvointiin liittyvissä asioissa. Lisätietoa Veritas Eläkevakuutuksesta osoitteessa www.veritas.fi.

CBRE Group, Inc. (NYSE:CBG), on Fortune 500 ja S&P 500 yritys, jonka pääkonttori on Los Angelesissa, ja on maailman suurin kiinteistöalan palvelu- ja investointiyritys (2014 liikevaihdolla mitattuna). Yhtiöllämme on yli 52 000 työntekijää (ilman kumppaniyrityksiä) ja palvelemme kiinteistön omistajia, sijoittajia ja vuokralaisia yli 370 toimipisteessämme (ilman kumppaniyrityksiä) ympäri maailman. CBRE:n toimialat ovat kiinteistökaupat ja kiinteistönvuokraus sekä strateginen konsultointi näissä, yrityspalvelut, kiinteistöjen, tilojen ja projektien hallinta, kiinteistöluototus, varainhallinta, arvioinnit, tutkimus ja konsultointi. Lue lisää kotisivuiltamme www.cbre.com.