Veritas Eläkevakuutus ostaa Lujatalo Oy:ltä Sola Business Valley -kiinteistön

Veritas Eläkevakuutus ja Lujatalo Oy ovat 27.9.2011 allekirjoittaneet sopimuksen, jolla Veritas ostaa Lujatalon Espoon Leppävaarassa rakenteilla olevan Sola Business Valley -toimistotalon. Kiinteistön valmistuessa keväällä 2013 se siirtyy nyt sovitulla kaupalla Veritas Eläkevakuutuksen omistukseen.

Lujatalo Oy rakentaa Espoon Leppävaaraan uutta muuntojoustavaa toimitilakokonaisuutta, Sola Business Valley -kiinteistöä. Rakennukseen tulee vuokrattavaa toimitila-alaa noin 16 600 m2. Vuokralaiseksi taloon on tulossa Aditro Oy:n ja Lujatalo Oy:n lisäksi myös Schneider Electric Finland Oy.

”Panostaminen pääkaupunkiseudun isoon kiinteistökohteeseen sopii tässä tilanteessa meille ja Sola Business Valley oli meille siksi varsin houkutteleva sijoituskohde, onhan sijainti Leppävaarassa erinomainen ja kiinteistö täyteen vuokrattu”, Veritas Eläkevakuutuksen kiinteistöjohtaja Peter Karlsson kertoo.

”Sola Business Valley -kiinteistön toimitilat merkitsevät meille pääkaupunkiseudulla eri toimipaikoissa sijaitsevien toimintojen siirtymistä yhden katon alle. Olemme erittäin tyytyväisiä, että saamme käyttöömme modernin, yhteisen toimitilan kaikille pääkaupunkiseudulla työskenteleville schneiderilaisille”, kertoo Schneider Electric Finland Oy:n maajohtaja Kari Laine. ”Yhteinen toimitila tukee myös konsernin strategiaa energianhallinnan kokonaisratkaisujen tarjoajana.”

”Sola Business Valley toteutetaan kansainvälisten LEED-ympäristöluokitusten mukaisesti, joten tämän energiatehokkaan rakennuksen käyttökustannukset pysyvät kurissa myös tulevaisuudessa ja kiinteistö säilyttää hyvin arvonsa”, linjaa Lujatalo Oy:n aluejohtaja Heimo Hantula.

Kauppahintaa ei kommentoida.

Myyjän neuvonantajana on toiminut Newsec Advice Oy.

Kiinteistöjohtaja Peter Karlsson, puh. 010 550 1851, 050 561 9545, Veritas Eläkevakuutus

Suomen maajohtaja Kari Laine, puh. 050 596 7010, Schneider Electric Finland Oy

Aluejohtaja Heimo Hantula, puh. 044 585 2968, Lujatalo Oy

MarkkinointiviestintäpäällikköKatja Hautoniemi, puh. 010 550 1663, 045 636 6046, Veritas Eläkevakuutus