Veritas Eläkevakuutus ostaa osuuden Aktia Vahinkovakuutuksesta – ruotsalainen Folksam omistajapartnerina Suomen vakuutusmarkkinoille

Veritas on tänään 27. tammikuuta 2012 sopinut 15 prosentin osuuden ostamisesta Aktia Vahinkovakuutuksesta. Osakkeiden hankita merkitsee Veritakselle yhä vahvempaa vahinkovakuutuskumppania ja vahvistaa yhtiön asemaa kilpailluilla markkinoilla.

Ruotsalainen vakuutusyhtiö Folksam Sak tulee Aktia Vahinkovakuutuksen enemmistöosakkaaksi 51 prosentin omistusosuudella. Aktia pitää itse 34 prosenttia osakkeista. Folksamilla on optio 24 prosentin lisäosuuden ostamisesta myöhemmässä vaiheessa.

”Meille kauppa on strateginen sijoitus. Folksamin tullessa omistajapartneriksi varmistamme kilpailukykyisen tuotevalikoiman asiakkaillemme”, toimitusjohtaja Jan-Erik Stenman kommentoi kauppaa. ”Omistajavaihdos antaa Aktia Vahinkovakuutukselle suuren mahdollisuuden kehittyä niin tuotevalikoiman kuin maanlaajuisen läsnäolonkin suhteen. Meidän toimintakonseptiimme visio laajasta alueellisesta läsnäolosta sopii erinomaisesti – voimme tarjota asiakkaillemme enemmän vaihtoehtoja heidän maantieteellisestä sijainnistaan riippumatta.”

Kahdesta konsernista, Folksam Sakista ja Folksam Livistä, koostuva ruotsalainen Folksam on vahva toimija vahinko- ja henkivakuutuksissa sekä säästämisessä. Folksamilla on Pohjoismaita koskevia tavoitteita. Folksam Sak ostaa osuuden Aktia Vahinkovakuutuksesta. Folksamin markkinaosuus Ruotsin koko vahinkovakutuusmarkkinoista on noin 15 %.

Kauppa toteutetaan vuoden ensimmäisen kvartaalin aikana. Sen toteutuminen vaatii Finanssivalvonnan hyväksynnän.

Toimitusjohtaja Jan-Erik Stenman, puh. 010 5501 600, 050 343 2299

Yhtiölakimies Kaisa Forsström, puh. 010 5501 785, 050 585 8228

Markkinointiviestintäpäällikkö Katja Hautoniemi, puh. 010 5501 663, 045 636 6046

Veritas Eläkevakuutus on työeläkevakuutusten ammattilainen. Meillä on kokemusta lakisääteisten eläkevakuutusten hoidosta jo vuodesta 1962, jolloin työeläkkeitä koskeva laki tuli voimaan. Veritas Eläkevakuutus tarjoaa henkilökohtaista, ammattitaitoista ja kokonaisvaltaista palvelua työeläkkeisiin ja työhyvinvointiin liittyvissä asioissa. Lisätietoa Veritas Eläkevakuutuksesta osoitteessa www.veritas.fi.