Veritas Eläkevakuutus sijoittaa Taivallahden kasarmin kehittämiseen

Veritas Eläkevakuutus on päättänyt investoida Helsingissä sijaitsevan Taivallahden kasarmin kehittämishankkeeseen. Tontilla pitkään tyhjänä ollut entinen autohalli ja komppaniarakennus peruskorjataan kokonaan ja muutetaan päivittäistavarakaupaksi ja hoivakodiksi.

Entinen kasarmialue sijaitsee Mechelininkadulla Töölössä. Loppukeväällä 2016 siellä avaa ovensa Keskon K-Supermarket sekä syksyllä 2016 Mikeva Oy:n hoiva- ja palveluasumisen yksikkö. Kaupan kellaritiloihin saneerattavaa parkkihallia alkaa operoida Q-Park Finland Oy.

Myös Helsingin seurakuntayhtymä on vuokrannut kiinteistöistä toimisto- ja kokoontumistilaa. Kasarmirakennuksen katutasoon toteutetaan ravintola ja liiketiloja.

Vuokrattavaa alaa on yhteensä 11 000 neliötä. Kiinteistöjen korjaustyöt alkavat lähipäivinä.

”Sijainti on erinomainen, ja olemassa olevat rakennukset pystytään hyödyntämään hyvin uuteen käyttöön. Kun tähän lisätään vielä hyvät vuokralaiset, pitkät vuokrasopimukset ja tunnettu rakentaja, on meillä kaikki hyvän kiinteistösijoituksen perustekijät koossa”, Veritaksen kiinteistöjohtaja Peter Karlsson kertoo.

Kohteen rakennuttajana toimii Auratum Kiinteistöt Oy, joka on solminut urakkasopimuksen saneerauksesta Fira Oy:n kanssa. Auratumin yhteistyökumppanina kehitystyössä on toiminut Ailecon Oy. Veritas Eläkevakuutuksen kokonaisinvestointi hankkeeseen on noin 30 miljoonaa euroa.

Kiinteistöjohtaja Peter Karlsson, puh. 050 561 9545

Tiedottaja Hilkka Koskinen, puh. 010 5501 727, 050 5600 151

Veritas Eläkevakuutus on työeläkevakuutusten ammattilainen. Meillä on kokemusta lakisääteisten eläkevakuutusten hoidosta jo vuodesta 1962, jolloin työeläkkeitä koskeva laki tuli voimaan. Veritas Eläkevakuutus tarjoaa henkilökohtaista, ammattitaitoista ja kokonaisvaltaista palvelua työeläkkeisiin ja työhyvinvointiin liittyvissä asioissa. Lisätietoa Veritas Eläkevakuutuksesta osoitteessa www.veritas.fi.