Veritas ja Pidä Saaristo Siistinä ry aloittivat yhteistyön - Vakuutusryhmä Veritas tukee ympäristötyötä

Ympäristöjärjestö Pidä Saaristo Siistinä ry ja vakuutusryhmä Veritas ovat tänään, 13. päivänä toukokuuta 2005, allekirjoittaneet viisivuotisen yhteistyösopimuksen. Pidä Saaristo Siistinä ry on vuodesta 1969 lähtien palvellut vesilläliikkujia ja suojellut saaristo- ja järviluontoa roskaantumiselta. Veritas haluaa yhteistyösopimuksen myötä turvata osaa yhteiskunnan kestävää kehitystä.

”Roskaantuminen on ympäristömme todellinen uhka. Me Veritaksessa haluamme tehdä jotain konkreettista ympäristön hyväksi ja tuemme siksi mm. välikuormausaseman rakentamista Dragsfjärdiin”, kertoo Veritaksen johtajiston puheenjohtaja Jan-Erik Stenman. ”Mielestämme Pidä Saaristo Siistinä -yhdistys tekee hyvin tärkeän panostuksen Suomen ympäristötyön hyväksi ja haluamme juhlavuotenamme myös tukea maankattavaa ympäristötoimintaa. ”Puhtaalla ympäristöllä on suuri merkitys elinkeinoelämälle ja ihmisen hyvinvoinnille esim. rannikolla ja Järvi-Suomessa. Me Veritaksessa pidämme yhdistyksen ennaltaehkäisevää tiedotustoimintaa erittäin tärkeänä”, Stenman jatkaa. ”Pidä Saaristo Siistinä ry:n toimintaa arvostetaan ja yhdistyksen Roope-palvelu on yleisesti tunnettu maamme kaikilla vesialueilla”, Pidä Saaristo Siistinä ry:n pääsihteeri Rolf Karrento kertoo. Kahdeksan huoltoalusta kuljettaa vuosittain kymmeniätuhansia säkkejä talousjätettä ja uusiokäyttöön useita tonneja lasia, metallia ja keräyspaperia. ”Jo vakiintuneiden Roope-palvelujen rinnalle on myös noussut alueellisia erillisprojekteja, joista jokainen omalla tavallaan luo merelle ja järville parempaa huomista. Pidä Saaristo Siistinä ry:stä on samalla tullut asiantuntija monissa vesiympäristöön liittyvissä kysymyksissä”, jatkaa Karrento. Monipuolinen toiminta vaatii myös varoja. ”Jäsenten, ympäristöministeriön ja kuntien lisäksi lukuisat yritykset tukevat vuosittain työtämme. Vastuu luonnosta ja elinympäristömme tilasta onkin yhä useammin tunnustettu päätöksiä ohjaavaksi arvoksi”, kertoo Karrento. Karrento on hyvin tyytyväinen siitä, että Veritas tukee yhdistyksen toimintaa ja osallistuu työhön puhtaamman tulevaisuuden puolesta. ”Veritaksen tuen myötä voimme mm. jatkaa viime vuosina yhä tärkeämmäksi osaksi toimintamme tullutta tiedotustoimintaa ja sen edelleen kehittämistä. Veritas tekee todellisen panostuksen uuden välikuormausaseman rakentamiseen Dragsfjärdiin”, toteaa Karrento. Veritas on itsenäinen ja kotimainen vakuutusryhmä, johon kuuluvat Veritas Eläkevakuutus, Veritas Henkivakuutus, Veritas Vahinkovakuutus sekä Rahastotori. Veritaksella on pitkä kokemus vakuutustoiminnasta. Veritas perustettiin Turussa vuonna 1905 ja se viettää tänä vuonna 100-vuotisjuhlaansa. Veritaksella on kolmisenkymmentä konttoria ympäri maata. Lisätietoja Pidä Saaristo Siistinä ry, pääsihteeri Rolf Karrento, puh. (02) 274 5512 tai 0400 523 830 www.pidasaaristosiistina.fi Veritas-ryhmä, johtajiston puheenjohtaja Jan-Erik Stenman, puh. 010 5501 600 tai 050 343 2299 www.veritas.fi