Veritas Jälleenvakuutus sulautuu Veritas Henkivakuutukseen

Lehdistötiedote 27.06.2003 Julkaisuvapaa klo 12.00 Yhtiökokoukset puolsivat fuusiota Veritas Jälleenvakuutus sulautuu Veritas Henkivakuutukseen Veritas Jälleenvakuutuksen ja Veritas Henkivakuutuksen osakkaat ovat ylimääräisissä yhtiökokouksissaan tänään perjantaina 27. kesäkuuta 2003 päättäneet yhtiöiden sulautumisesta. Seuraavaksi fuusiolle haetaan Vakuutusvalvontaviraston hyväksyntä sekä fuusion johdosta vaadittavan yhtiöjärjestyksen muutoksen vahvistaminen. Fuusio toteutuu suunnitelmien mukaan 31. joulukuuta 2003. Veritas Jälleenvakuutuksella on tätä nykyä enää pienimuotoista toimintaa Veritas-ryhmän jälleenvakuuttajana. Fuusion kautta yhtiö tulee mukaan Veritas Henkivakuutuksen toimintaan, joka on lähellä sitä toimintaa jota Veritas Jälleenvakuutuksella myös aiemmin on ollut. Yhtiö tulee osalliseksi toimintaa, jossa tuotteet, järjestelmät sekä osaaminen ja monipuolinen myyntiverkosto ovat valmiit. Veritas Henkivakuutuksella on kasvava henkivakuutuskanta ja yhtiön tuotteita myy oma myyntiorganisaatio sekä yhteistyöpankit. Yhtiön vakavaraisuusaste vahvistuu runsaalla kahdella prosenttiyksiköllä ja tämä parantaa yhtiön kilpailukykyä markkinoilla. Jokaista Veritas Jälleenvakuutuksen osaketta kohti tarjotaan yksi Veritas Henkivakuutuksen osake. Fuusiota yhtiökokouksessa vastustaneiden osakkaiden on mahdollista vaatia lunastussumma osakkeistaan. Lisätietoja: Veritas Henkivakuutus, toimitusjohtaja Matti Ruohonen, puh. 010 550 1914, gsm 0500-328 466 www.veritas.fi Lähettäjä: Cristel Noopila, puh. 010 5501 797 cristel.noopila@veritas.fi Jakelu: Keskeiset tiedotusvälineet ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/27/20030627BIT00420/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/27/20030627BIT00420/wkr0002.pdf