VERITAS PANOSTAA MYYNTIORGANISAATIOON JA HENKILÖKOHTAISEEN ASIAKASPALVELUUN

Lehdistötiedote 13.1.2004 VERITAS PANOSTAA MYYNTIORGANISAATIOON JA HENKILÖKOHTAISEEN ASIAKASPALVELUUN Vakuutusryhmä Veritas asettaa vuoden 2004 tavoitteet korkealle. Hyödyntämällä ryhmän yhteistä asiakaspohjaa ja hiomalla myyntiorganisaatiota tavoitteet myös saavutetaan. Näin vakuuttaa vuodenvaihteessa Veritas Eläkevakuutuksen varatoimitusjohtajana aloittanut Jan-Erik Stenman. Stenman siirtyy muutaman kuukauden kuluttua yhtiön toimitusjohtajaksi. Jan-Erik Stenman siirtyy Veritakseen Nokialta sijoitusjohtajan tehtävistä ja muuttaa uuden toimensa myötä Dallasista USA:sta Turkuun. Hän näkee muuton kansainvälisestä suuryrityksestä pienempään kotimaiseen vakuutusyhtiöön samalla sekä mielenkiintoisena että haastavana. "Markkinoilla on aina tilaa hyville yrityksille, jotka osaavat asiansa, riippumatta niiden koosta ", sanoo Stenman. Stenmanin mukaan Veritas-ryhmä on avoin uusille yhteistyömalleille, millaisille, sitä on vielä liian aikaista sanoa. Ryhmän sisällä seurataan nyt tarkkaan mitä suomalaisella vakuutusalalla tapahtuu ja Stenman huomauttaa, että alalla tulee vielä todennäköisesti tapahtumaan suuriakin muutoksia. Nyt pitää siis pysyä valppaana ja olla avoin muutoksille. Vuonna 2002 Veritas-ryhmän yhteenlaskettu maksutulo oli 380 miljoonaa euroa ja sijoituskanta reilut 1 600 miljoonaa euroa. Kaikkien ryhmän yhtiöiden vakavaraisuus on hyvä. Vuoden 2003 kuuden ensimmäisen kuukauden maksutulo oli 188 miljoonaa euroa. "Suomalaisen talouden odotetulla kohentumisella on myönteinen vaikutus myös vakuutusalaan," sanoo Stenman. "Mutta mikään yritys ei voi yksinomaan luottaa talouden nousuun; kasvu ja menestys rakentuvat omalle työlle". Veritas on itsenäinen ja kotimainen vakuutusryhmä, johon kuuluvat Veritas Eläkevakuutus, Veritas Henkivakuutus, Veritas Vahinkovakuutus, Veritas Rahastoyhtiö, Rahastotori Oy, Hiisi Varainhoito sekä Hiisi Pankkiiriliike. Veritaksella on kolmisenkymmentä konttoria eri puolilla maata. Lisätietoja: Veritas Eläkevakuutus, varatoimitusjohtaja Jan-Erik Stenman, puh. 010 5501 600, 050 343 2299 Jan-Erik Stenmanin ansioluettelo on luettavissa Internet-sivuilla, www.veritas.fi Lähettäjä: Viestintäpäällikkö Gunilla Sjöberg, puh. 010 5501 722, 050 587 0450 gunilla.sjoberg@veritas.fi Jakelu: keskeiset viestimet ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/13/20040113BIT00230/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/13/20040113BIT00230/wkr0002.pdf