Veritas Pensionsförsäkring inleder ombyggnad och renovering av Universitetsgatan 20 i Hansakvarteret i Åbo

Veritas inleder omfattande ombyggnads- och renoveringsarbeten i bolagets fastighet Universitetsgatan 20 (Halonens tidigare utrymmen) i juni. Ombyggnaden innebär att fastigheten kommer att få förnyad teknik och automatik samt en ny uppdelning. Efter renoveringen kommer fastigheten sammanlagt att omfatta cirka 6 000 m2 totalrenoverade affärsutrymmen i tre våningar samt cirka 1 900 m2 uthyrbara utrymmen t.ex. för kontorsbruk eller motsvarande i fastighetens översta våning.

Merparten av de sanerade utrymmena kommer att hyras ut till H&M Hennes & Mauritz Oy och Stadium Oy. Förhandlingar pågår kring uthyrningen av de mindre utrymmena i fastigheten.

Ombyggnaden färdigställs och butikerna öppnas våren 2013.

Huvudentreprenör för ombyggnads- och renoveringsarbetet är Skanska Oy. Planering och projektledning sköts av Schauman Arkkitehdit Oy, NL-Rakennuslaskenta Oy, Narmaplan Oy, Insinööritoimisto Pasi Sainio Oy, Sance Oy och Schneider Electric Oy. Oy Nortecom Ab fungerar som kommersiell konsult.

Hansakvarteret är Egentliga Finlands största köpcentrum både vad gäller försäljning och antal besökare. Ombyggnaden och renoveringen av fastigheten Universitetsgatan 20 kommer tillsammans med det tidigare i vår förnyade Guldhuset att ytterligare förstärka Hansakvarterets och Åbo stadscentrums ställning som regionens ledande handelsplats.

Marknadskommunikation

Tilläggsuppgifter

Fastighetsdirektör Peter Karlsson, tfn 050 561 9545

Avsändare

Marknadskommunikationschef Katja Hautoniemi, tfn 010 5501 663, 045 636 6046

Veritas Pensionsförsäkring är proffs på arbetspensionsförsäkring. Vi har erfarenhet av skötsel av lagstadgade pensionsförsäkringar sedan år 1962, då lagen om arbetspension trädde i kraft. Veritas Pensionsförsäkring erbjuder personlig, yrkeskunnig och heltäckande service i ärenden som gäller arbetspensioner och välbefinnande i arbetet. Mer information om Veritas Pensionsförsäkring på www.veritas.fi.