Veritas Pensionsförsäkring nettovinnare i ArPL-överflyttningarna

Veritas Pensionsförsäkring klarade sig som nettovinnare i årets andra överflyttningsomgång av ArPL-försäkringar. ArPL-lönesumman stiger med 15,7 miljoner euro och premieinkomsten med över tre miljoner euro.

Veritas tar emot 66 nya ArPL-försäkringar, samtidigt som 114 försäkringar flyttar bort till andra arbetspensionsbolag. Antalet försäkrade stiger med 190. "Den starka trenden av premietillväxt som startade förra året fortsätter – trots det ekonomiska läget och neråt justerade lönesummor har vi lyckats få in mer premieinkomst än vad vi tappar", konstaterar Veritas Pensionsförsäkrings vice vd Margolit Söderholm.

För FöPL-försäkringarnas del förblev resultatet negativt med ett netto om -120 försäkringar.

Företagen kan flytta sina lagstadgade arbetspensionsförsäkringar från ett arbetspensionsbolag till ett annat i december, mars, juni- eller september. De nu överflyttade försäkringarna träder i kraft 1.7.2009. År 2008 var överflyttningarnas andel av arbetspensionsbolagens ArPL-försäkringsstock 6,4 % och av FöPL-försäkringarna 4,4 %.

Marknadskommunikation

Tilläggsuppgifter