Veritas tukee Turun Taideyhdistystä

Veritas tukee Turun Taideyhdistystä Veritas Henki- ja Eläkevakuutus osallistuu Turun Taideyhdistyksen tukikampanjaan. Tukikampanjan tavoitteena on kerätä varoja yhdistyksen taidekokoelman konservointiin. Veritaksen lahjoituksen avulla voidaan seitsemän taideteosta, neljä veistosta ja kolme maalausta, konservoida ja säilyttää tuleville sukupolville. Veritas Henki- ja Eläkevakuutus osallistuu Taideyhdistyksen arvokkaan taidekokoelman konservointityöhön yhteensä 5 000 euron lahjoituksella. Seuraavat taideteokset konservoidaan Veritaksen taloudellisen tuen turvin: Felix Nylund: Lapsen pää ( taiteilijan poika Gunnar ), 1908, marmori; Walter Runeberg: Ernst Dahlström, 1905, marmori; Emil Wikström: Magnus Dahlström, 1906, marmori; Johannes Takanen: Rouva Rundgrenin rintakuva, 1877, marmori; Elin Danielson-Gambogi: Hilma Westerholmin muotokuva, 1888, öljymaalaus; Akseli Gallen-Kallela: Talvinen Imatra, 1893, öljymaalaus; Elga Sesemann-Näätänen: Sisäkuva, 1940-luku, öljymaalaus. "Osallistumme kampanjaan koska haluamme kotimaisen kulttuuriperinnön saavan arvoisensa kohtelun ja säästyvän tuleville sukupolville", toteaa Veritas Eläkevakuutuksen vt. toimitusjohtaja Thor Sourander. Veritas on itsenäinen ja kotimainen vakuutusryhmä, johon kuuluvat Veritas Eläkevakuutus, Veritas Henkivakuutus, Veritas Vahinkovakuutus, Veritas Rahastoyhtiö, Veritas Jälleenvakuutus, Rahastotori Oy, Hiisi Varainhoito sekä Hiisi Pankkiiriliike. Veritaksella on kolmisenkymmentä konttoria eri puolilla maata. Lisätietoja: Vt. toimitusjohtaja Thor Sourander, Veritas Eläkevakuutus, puh. 010 5501 628, 0500 794 493 Toimitusjohtaja Matti Ruohonen, Veritas Henkivakuutus, puh. 010 5501 914, 0500 328 466 www.veritas.fi Lähettäjä: Viestintäpäällikkö Gunilla Sjöberg, puh. 010 5501 722 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/06/20030506BIT00440/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/06/20030506BIT00440/wkr0002.pdf