Yhtiökokous valitsi kaksi uutta jäsentä Veritas Eläkevakuutuksen hallintoneuvostoon

Veritas Eläkevakuutuksen varsinainen yhtiökokous valitsi 6. toukokuuta 2009 kaksi uutta jäsentä yhtiön hallintoneuvostoon. Yhtiökokous vahvisti tilinpäätöksen ja antoi yhtiön hallintoneuvoston ja hallituksen jäsenille sekä yhtiön toimitusjohtajalle vastuuvapauden tilikaudelta 2008.

Yhtiökokous vahvisti hallintoneuvoston jäsenmääräksi 28. Yksikönjohtaja Henrik Carlstedt (EK) jätti paikkansa hallintoneuvostossa etuajassa ja yhtiökokous valitsi hänen tilalleen jäljellä olevalle toimikaudelle vuoden 2010 yhtiökokoukseen asti Elinkeinoelämän keskusliitto EK:n ehdotuksesta uudeksi jäseneksi varatoimitusjohtaja Henrik Karlssonin. Logistiikkakoordinaattori Kalle Leinonen (STTK) jätti niin ikään etuajassa paikkansa hallintoneuvostossa. Hänen tilalleen yhtiökokous valitsi STTK:n ehdotuksesta tiedottaja Susanne Paetaun (STTK) jäljellä olevalle toimikaudelle vuoden 2011 yhtiökokoukseen asti.

Seuraavat erovuorossa olleet jäsenet valittiin jatkamaan hallintoneuvostossa vuoden 2012 yhtiökokoukseen saakka:
puoluesihteeri Ulla Achrén
toimitusjohtaja, kauppaneuvos Peter Boström
toimitusjohtaja Erik Bärnas (EK)
kansliapäällikkö Christoffer Grönholm
toimitusjohtaja Ann-Sofi Hurme
typografi Tomas Jung (SAK)
diplomiekonomi Göran Meinander (AKAVA)
liittosihteeri Henri Lindholm (SAK)
toimitusjohtaja Monika Wikeström-Virtanen (EK)
kamarineuvos Henry Wiklund

Hallintoneuvostoon kuuluvat myös hallintopäällikkö Ulrika Ahlbäck, Maria Axo, toimitusjohtaja Håkan Anttila, johtaja Jörgen Grandell (EK), toimitusjohtaja Ove Grandell, sijoituspäällikkö Tony Karlström, toimitusjohtaja Leo Korpi-Halkola, asiamies Leila Kurki (STTK), ekonomisti Erkki Laukkanen (SAK), toimitusjohtaja Fredrik Lindeman, ekonomisti Helena Pentti (SAK), toimitusjohtaja Tuomas Pere, toimitusjohtaja Harry Serlo (EK), toimitusjohtaja, kamarineuvos Mikael Westerback, toimitusjohtaja Patrik Wikström (EK) ja hallintojohtaja Marianne Österberg.

Hallintoneuvosto valitsi uudelleen KHT Dan Jungarin ja KHT Kari Niukon yhtiön tilintarkastajiksi. KPMG OY Ab ja KHT Kurt Mangs toimivat varatilintarkastajina.

Toimitusjohtaja Jan-Erik Stenman, puh. 010 5501 600, 050 343 2299
Yhtiölakimies Kaisa Forsström, puh. 010 5501 785, 050 5858 228

Veritas Eläkevakuutuksen hallintomalli on kuvattu osoitteessa www.veritas.fi. Vuosikertomus 2008 löytyy osoitteessa www.veritas.fi/vuosikertomus2008.

Markkinointiviestintäpäällikkö Katja Hautoniemi, puh. 010 5501 663, 045 636 6046