Yhtiökokous valitsi kaksi uutta jäsentä Veritas Eläkevakuutuksen hallintoneuvostoon

Veritas Eläkevakuutuksen varsinainen yhtiökokous valitsi 11. toukokuuta 2011 kaksi uutta jäsentä yhtiön hallintoneuvostoon. Yhtiökokous vahvisti tilinpäätöksen ja antoi yhtiön hallintoneuvoston ja hallituksen jäsenille sekä yhtiön toimitusjohtajalle vastuuvapauden tilikaudelta 2010.

Yhtiökokous vahvisti hallintoneuvoston jäsenmääräksi 28. Toimitusjohtaja Håkan Anttilan seuraajaksi valittiin johtaja Niclas Pada. Johtaja Per-Edvin Persson valittiin kansliapäällikkö Christoffer Grönholmin tilalle vuoden 2012 yhtiökokouksen päättymiseen asti.

Seuraavat erovuorossa olleet jäsenet valittiin jatkamaan hallintoneuvostossa vuoden 2014 yhtiökokoukseen saakka:
         Ahlbäck Ulrika, hallintojohtaja
         Grandell Ove, toimitusjohtaja
         Karlström Tony, sijoituspäällikkö
         Nuutinen Pekka, toimitusjohtaja
         Kurki Leila, työllisyyspoliittinen asiantuntija (STTK)
         Laukkanen Erkki, ekonomisti (SAK)
         Paetau Susanne, tiedottaja (STTK) ja
         Pentti Helena, ekonomi (SAK)

Hallintoneuvostoon kuuluvat myös hallintojohtaja Ulla Achrén, toimitusjohtaja ja kauppaneuvos Peter Boström, talousneuvos Erik Bärnas (EK), toimitusjohtaja Jannica Fagerholm, johtaja Jörgen Grandell (EK), toimitusjohtaja Ann-Sofi Hurme, typografi Tomas Jung (SAK), varatoimitusjohtaja Henrik Karlsson, varatoimitusjohtaja Wilhelm Liljeqvist, toimitusjohtaja Fredrik Lindeman, liittosihteeri Henri Lindholm (SAK), diplomiekonomi Göran Meinander (AKAVA), toimitusjohtaja Stefan Mutanen, toimitusjohtaja Tuomas Pere (EK), toimitusjohtaja Harry Serlo (EK), toimitusjohtaja Monika Wikeström-Virtanen (EK), kamarineuvos Henry Wiklund ja toimitusjohtaja Patrik Wikström (EK).

Tilivuoden 2011 tilintarkastajina toimivat KHT Dan Jungar ja KHT Kari Niukko sekä varatilintarkastajina tilintarkastusyhteisö KPMG Oy Ab ja KHT Kurt Mangs.

Toimitusjohtaja Jan-Erik Stenman, puh. 010 5501 600, 050 343 2299
Yhtiölakimies Kaisa Forsström, puh. 010 5501 785, 050 5858 228

Veritas Eläkevakuutuksen hallintomalli on kuvattu osoitteessa www.veritas.fi. Vuosikertomus 2010 löytyy osoitteessa www.veritas.fi/vuosikertomus2010.

Markkinointiviestintäpäällikkö Katja Hautoniemi, puh. 010 5501 663, 045 636 6046.

Veritas Eläkevakuutus on työeläkevakuutusten ammattilainen. Meillä on kokemusta lakisääteisten eläkevakuutusten hoidosta jo vuodesta 1962, jolloin laki työeläkkeestä tuli voimaan. Veritas Eläkevakuutus tarjoaa henkilökohtaista, ammattitaitoista ja kokonaisvaltaista palvelua työeläkkeisiin ja työhyvinvointiin liittyvissä asioissa. Lisätietoa Veritas Eläkevakuutuksesta osoitteessa www.veritas.fi.