Yhtiökokous valitsi neljä uutta jäsentä Veritas Eläkevakuutuksen hallintoneuvostoon

Veritas Eläkevakuutuksen varsinainen yhtiökokous valitsi 5. toukokuuta 2010 neljä uutta jäsentä yhtiön hallintoneuvostoon. Yhtiökokous vahvisti tilinpäätöksen ja antoi yhtiön hallintoneuvoston ja hallituksen jäsenille sekä yhtiön toimitusjohtajalle vastuuvapauden tilikaudelta 2009.

Yhtiökokous vahvisti hallintoneuvoston jäsenmääräksi 28. Toimitusjohtaja Leo Korpi-Halkola jätti paikkansa hallintoneuvostossa etuajassa ja yhtiökokous valitsi hänen tilalleen jäljellä olevalle toimikaudelle vuoden 2011 yhtiökokoukseen asti uudeksi jäseneksi toimitusjohtaja Pekka Nuutisen. Pekka Nuutisen lisäksi valittiin kolme uutta jäsentä hallintoneuvostoon: varatoimitusjohtaja Wilhelm Liljeqvist, toimitusjohtaja Stefan Mutanen ja toimitusjohtaja Jannica Fagerholm. Seuraavat erovuorossa olleet jäsenet valittiin jatkamaan hallintoneuvostossa vuoden 2013 yhtiökokoukseen saakka: – johtaja Jörgen Grandell (EK) – varatoimitusjohtaja Henrik Karlsson (EK) – toimitusjohtaja Fredrik Lindeman – toimitusjohtaja Tuomas Pere (EK) – toimitusjohtaja Harry Serlo (EK) – toimitusjohtaja Patrik Wikström (EK) Hallintoneuvostoon kuuluvat myös hallintojohtaja Ulrika Ahlbäck, toimitusjohtaja Håkan Anttila, toimitusjohtaja Ove Grandell, sijoituspäällikkö Tony Karlström, työllisyyspoliittinen asiantuntija Leila Kurki (STTK), ekonomisti Erkki Laukkanen (SAK), ekonomisti Helena Pentti (SAK), hallintojohtaja Ulla Achrén, toimitusjohtaja ja kauppaneuvos Peter Boström, talousneuvos Erik Bärnas (EK), kansliapäällikkö Christoffer Grönholm, toimitusjohtaja Ann-Sofi Hurme, typografi Tomas Jung (SAK), diplomiekonomi Göran Meinander (AKAVA), liittosihteeri Henri Lindholm (SAK), toimitusjohtaja Monika Wikeström-Virtanen (EK), kamarineuvos Henry Wiklund ja tiedottaja Susanne Paetau (STTK). Yhtiökokous valitsi uudelleen KHT Dan Jungarin ja KHT Kari Niukon yhtiön tilintarkastajiksi. KPMG Oy Ab ja KHT Kurt Mangs toimivat varatilintarkastajina. VERITAS ELÄKEVAKUUTUS Markkinointiviestintä Lisätietoja Toimitusjohtaja Jan-Erik Stenman, puh. 010 5501 600, 050 343 2299 Yhtiölakimies Kaisa Forsström, puh. 010 5501 785, 050 5858 228 Veritas Eläkevakuutuksen hallintomalli on kuvattu osoitteessa www.veritas.fi. Vuosikertomus 2009 löytyy osoitteessa www.veritas.fi/vuosikertomus2009. Lähettäjä Tiedottaja Nadine Aschan, puh. 010 5501 814, 044 099 0996 Veritas Eläkevakuutus on työeläkevakuutusten ammattilainen. Meillä on kokemusta lakisääteisten eläkevakuutusten hoidosta jo vuodesta 1962, jolloin työeläkkeitä koskeva laki tuli voimaan. Veritas Eläkevakuutus tarjoaa henkilökohtaista, ammattitaitoista ja kokonaisvaltaista palvelua työeläkkeisiin ja työhyvinvointiin liittyvissä asioissa. Lisätietoa Veritas Eläkevakuutuksesta osoitteessa www.veritas.fi.