Bmc Software Oy ja arieste oy yhteistyöhön

Report this content

LEHDISTÖTIEDOTE, JULKAISUVAPAA HETI Lisätietoja: Toimitusjohtaja Sakari Haapaniemi BMC Software Oy Puh. (09) 540 670 sakari_haapaniemi@bmc.com Toimitusjohtaja Tuomo Koivu Arieste Oy GSM 040 742 2683 tuomo.koivu@arieste.com BMC SOFTWARE OY JA ARIESTE OY YHTEISTYÖHÖN VERKKOPALVELUJEN KÄYTETTÄVYYSRATKAISUISTA BMC SOFTWARE ALKAA TARJOTA ASIAKKAILLEEN ARIESTEN E-COMPETENCE-PALVELUA SITEANGEL-PALVELUNSA KANSSA ESPOO (25. helmikuuta 2002) Tietojärjestelmien hallintaohjelmistojen ratkaisutoimittaja BMC Software Oy ja oululainen käytettävyysohjelmistoja valmistava Arieste Oy ovat solmineet verkkopalvelujen käytettävyysratkaisuihin liittyvän yhteistyösopimuksen. Sen mukaan BMC Software Oy:n Professional Services -yksikkö alkaa tarjota asiakkailleen Ariesten E-Competence -käytettävyysratkaisua BMC Softwaren SiteAngel- käytettävyysratkaisun kanssa. E-Competence- ja SiteAngel-ratkaisut täydentävät toisiaan. Käytettävyysratkaisujen avulla verkkopalvelujen tarjoajat voivat kohentaa sivustojensa asiakastyytyväisyyttä, kun ne saavat tietoa verkkopalvelun laadusta ja suorituskyvystä loppukäyttäjän näkökulmasta. Ariesten E- Competence mittaa yrityksen verkkopalvelun laatua sekä asiakas- että käyttäjänäkökulmasta. E-Competence analysoi muun muassa verkkopalvelun yritystietoja, liiketoimintafaktoja, asiakaspalvelua, navigointia, käytettävyyttä, verkkokauppaa ja personointia. BMC Softwaren SiteAngel mittaa asiakkaan verkkopalvelukokemuksen suorituskykyä tavoitteiden mukaisesti. SiteAngel laskee suorituskykyä eli mikä oli keskimääräinen aika, kun verkkopalvelu teki tietyn kriittisen polun tietyssä ajassa. Yhdessä E-Competence ja SiteAngel muodostavat kattavan työkalun yrityksen verkkokaupan nopeaan kehittämiseen. "Laajennamme entisestään Professional Services -yksikön käytettävyyspalveluiden valikoimaamme. Olemme Suomen markkinoilla ainoa käytettävyysratkaisujen toimittaja, joka tarjoaa ratkaisuja sekä verkkopalvelujen palveluntason hallintaan loppukäyttäjän näkökulmasta että sisältöön käyttäjäystävällisyyden näkökulmasta", sanoo BMC Software Oy:n toimitusjohtaja Sakari Haapaniemi. "Pitkäaikaisen tutkimustyön tuloksena Arieste on tuotteistanut elektronisen kaupankäynnin osaamisen valmiiksi tuotekonseptiksi, ja odottaa nyt paljon tulevalta yhteistyöltä, kun konseptia ruvetaan kaupallisesti hyödyntämään", sanoo Arieste Oy:n toimitusjohtaja Tuomo Koivu. SiteAngel-palvelun suorituskykyä mittaavia tavoitteita ovat muun muassa täydellinen asiakastyytyväisyys ja kriittisen polun suorituskyky vastaan tavoitteet. Jälkimmäinen mittaa sitä, kuinka monta prosenttia verkkopalvelun kriittisistä poluista on tavoitettu tietyn ajan kuluessa. Lisäksi Patrol-tuoteperhe tunnistaa ongelmat ja helpottaa ratkaisun löytämistä. Palvelu saadaan mittaamaan myös taustajärjestelmien suorituskykyä ja vakautta. Analysoinnin tueksi palvelu raportoi käyttäjälleen ja tuottaa graafista informaatiota. Nämä luokittavat asiakastyytyväisyyttä asetettujen tavoitteiden mukaan. SiteAngel-palvelua voi kokeilla ilmaiseksi 30 vuorokautta osoitteessa www.bmc.com/siteangel. BMC Software BMC Software, Inc. (NYSE:BMC) on maailman johtava yritysten hallintaratkaisujen toimittaja. Automatisoidut hallintaratkaisut varmistavat liiketoiminnan sovellusten käytettävyyttä ja ylläpitävät sekä optimoivat liiketoiminnan kannalta kriittisiä järjestelmiä. BMC Software kuuluu Forbes 500 -yhtiöiden joukkoon ja S&P 500 -indeksiin. Sen liikevaihto oli 1,5 miljardia dollaria 31. maaliskuuta 2001 päättyneellä tilikaudella. Lisätietoja osoitteessa www.bmc.com. BMC Software Oy on kasvanut nopeasti yhdeksi Suomen johtavaksi tietojärjestelmien hallintaohjelmistojen ratkaisutoimittajaksi. Yhtiön palveluksessa on 35 järjestelmänhallinta-alan ammattilaista. Espoossa sijaitseva BMC Software Oy on osa BMC Software, Inc. -konsernia. Lisätietoja osoitteessa www.bmc.com/finland. Arieste Oy Arieste Oy kehittää menetelmiä ja teknologisia alustoja Internet- ja mobiilipalveluiden analysointia sekä tuotetun informaation hallintaa ja jakelemista varten. Tämän tuloksena syntyy sellaisia uusmedia-alueen ohjelmistoja, jotka tekevät sähköistä liiketoimintaa tukevien verkkopalveluiden kehittämisestä nopeampaa, tuottavampaa ja laadukkaampaa. Lisätietoja osoitteessa www.arieste.com. BMC Software, OnSite, BMC Software -logot ja kaikki muut BMC Software tuote- sekä palvelunimet ovat rekisteröityjä tavaramerkkejä. ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/25/20020225BIT00190/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/25/20020225BIT00190/wkr0002.pdf