200 000 jäsenen raja rikki - Veronmaksajain Keskusliiton jäsenmäärä uusiin ennätyslukuihin

Veronmaksajain Keskusliiton jäsenmäärä kasvoi vuonna 2006 voimakkaasti ja nousi uuteen ennätykseen. Vuodenvaihteessa Veronmaksajien kokonaisjäsenmäärä oli 201 624, jossa on nousua edellisvuodesta 9 112 jäsentä (+4,7%).

”Jäsenmäärämme on nyt kaksinkertaistunut sitten 1980-luvun lopun, jolloin sadan tuhannen jäsenen raja rikottiin. Vahvasti kasvava kiinnostus Veronmaksajien jäsenyyttä kohtaan ilahduttaa. Se kertoo luottamuksesta edunvalvontatyöhömme ja monipuolisiin palveluihimme”, arvioi Veronmaksajien toimitusjohtaja Teemu Lehtinen.

”Hyvän kasvun taustalla vaikuttavat varmasti monet verotuksen muutokset, joista esimerkiksi veroilmoitusmenettelyn uudistaminen viime keväänä kosketti kaikkia kansalaisia. Uudistusten yhteydessä liittomme on pystynyt huolehtimaan sekä suomalaisten veronmaksajien edunvalvonnasta että tarjoamaan jäsenilleen hyötytietoa ja asiantuntevia neuvontapalveluja.”

”Veromuutosten aika jatkuu myös ensi vaalikaudella. Muutoksia on odotettavissa muun muassa palkansaajien ja eläkkeensaajien tuloverotukseen, perintöverotukseen sekä liikenteen veroihin. Se tarjoaa kovia haasteita Veronmaksajien toiminnalle myös jatkossa”, Teemu Lehtinen toteaa.

Veronmaksajain Keskusliitto on riippumaton kansalaisjärjestö. Järjestö ei ota vastaan julkisia avustuksia, vaan toiminnan rahoitus perustuu jäsenmaksuihin. Henkilöjäseneksi liittoon pääsee 27 eurolla (vuosimaksu on 19 euroa ja liittymismaksu 8 euroa). Veronmaksajien jäsenyyteen voi tutustua osoitteessa www.veronmaksajat.fi/tervetuloa.

Liiton jäsenistä kotitalouksia on 163 983 ja yrityksiä 37 641. Jäsenkunta edustaa kattavasti kaikkia veroja maksavia kansalaisryhmiä.

Edunvalvonnassa Veronmaksajien tavoitteena on kohtuullinen ja oikeudenmukainen verotus sekä säästäväinen julkisten varojen käyttö, jotta suomalaiset saavat rahoilleen mahdollisimman paljon vastinetta.

Liiton tärkeimpiä jäsenpalveluita ovat maksuton veroneuvonta puhelimitse, kuukausittain ilmestyvä Taloustaito-lehti sekä www.veronmaksajat.fi -verkkosivusto. Apua ja puolenpitoa tarjotaan kaikille kansalaisille muun muassa veroilmoitusten jättöaikana.

Lisätiedot:
toimitusjohtaja Teemu Lehtinen, puh. (09) 6188 7300, 0400 414 652