KIINTEISTÖVEROJEN KOROTUKSET KUNNISSA VUONNA 2006

Arvoisa toimitus! Ylijohtaja Cay Sevónin johtama kuntien valtionosuusuudistusta pohtinut työryhmä esitti eilen, että kuntien kiinteistöverojen alarajoja korotettaisiin vuoden 2006 alusta alkaen. Yleisen kiinteistöveron alarajan nosto 0,50 %:sta 0,75 %:iin pakottaisi veron kiristykseen 304 kuntaa. Vastaavasti vakituisen asunnon alimman kiinteistöveroprosentin nosto 0,22 %:sta 0,30 %:iin pakottaisi veron kiristykseen 184 kuntaa. Ohessa lähetämme toimituksenne käyttöön maakunnittain jaotellun luettelon kaikista kunnista, jotka joutuvat näiden pakkokiristysten kohteeksi. Antti Marttinen viestintäjohtaja Veronmaksajain Keskusliitto Lisätiedot: toimitusjohtaja Teemu Lehtinen, Veronmaksajat, (09) 6188 7300 ekonomisti Jenni Oksanen, Veronmaksajat, (09) 6188 7327 www.veronmaksajat.fi