TALOUSTAITO KMT:SSÄ TALOUSLEHTIEN SELVÄ YKKÖSEN

Taloustaito kasvatti uusimmassa Kansallisessa mediatutkimuksessa (KMT2004) etumatkaansa muihin talouden aikakauslehtiin. Taloustaidon lukijamäärä nousi 247 000:een (vuosimuutos 2003/2004 +5,6 %). Myös toinen Veronmaksajain Keskusliiton julkaisu Taloustaito Yritys oli hyvässä vauhdissa ja nousi 117 000:een lukijaan (+6,4 %). Taloustaito –lehdet olivat ainoat KMT-tutkimuksen ”talouselämä ja yritystoiminta” –ryhmässä, joiden lukijamäärät vuositasolla kasvoivat. Muilla pudotusta oli 9,1 – 15,0 prosenttia. ”Olemme jatkuvan viihteellistymisen keskellä pystyneet tarjoamaan lukijoillemme vankkaa ja arvokasta hyötytietoa. Samalla olemme panostaneet muutenkin lehden laatuun ja luettavuuteen. Lukijoiden kasvanut luottamus ja mielenkiinto on hyvä kiitos tästä työstä”, Taloustaidon päätoimittaja Antti Marttinen toteaa. ”Viime syksynä aloitimme Taloustaidon irtonumeromyynnin. Tänä vuonna on tulossa lisää uudistuksia varsinkin sähköisellä puolella. Kontaktia lukijoihin aiotaan entisestään tiivistää. Silti arkinen aherrus lehtien toimituksissa on yhä se ydin, jonka varassa aiomme kasvaa ja menestyä jatkossakin.” Lukijamäärät ryhmässä ”talouselämä ja yritystoiminta”, KMT 2004 (vrt KMT 2003) lukijat muutos 03-04 % 1. Taloustaito 247 000 + 13 000 + 5,6% 2. Talouselämä 220 000 - 34 000 - 13,4% 3. Tekniikka&Talous 170 000 - 17 000 - 9,1% 4. Taloustaito Yritys 117 000 + 7 000 + 6,4% 5. Arvopaperi 51 000 - 9 000 - 15,0% 6. Markkinointi&Mainonta 41 000 … … Taloustaito on ryhmänsä luetuin lehti sekä naisten (101 000 lukijaa) että miesten (146 000) keskuudessa. Se on peitoltaan luokkansa ykkönen kaikenkokoisissa talouksissa sinkuista suurperheisiin. Erityisen vahvasti lehti profiloituu kaikissa 30-64 –vuotiaiden ikäryhmissä, joissa sen peitto on 6-9 prosenttia. Lisätiedot: päätoimittaja Antti Marttinen, Taloustaito –lehdet, (09) 6188 7301, antti.marttinen@veronmaksajat.fi ”Talouselämä ja yritystoiminta” –ryhmän lehdet Kansallisessa mediatutkimuksessa 2004: Arvopaperi, Markkinointi & Mainonta, Talouselämä, Taloustaito, Taloustaito Yritys ja Tekniikka & Talous.