UUSI KIRJA SUKUPOLVENVAIHDOKSISTA

lehdistötiedote 25.5.2004 heti julkaisuvapaa UUSI KIRJA SUKUPOLVENVAIHDOKSISTA Verotieto Oy:n Avaintieto-sarjassa on julkaistu uusi kirja yrityksen sukupolvenvaihdoksesta. Kirjan "Yritystoiminnan lopettaminen ja sukupolvenvaihdos" on kirjoittanut Veronmaksajien lakimies, varatuomari ja kauppatieteiden maisteri Torsti Lakari. Kirjassa käydään käytännönläheisesti läpi vaihtoehtoisia tapoja luopua yrityksestä. Teoksen avulla voidaan selvittää esimerkiksi yrityskaupan veroseuraamuksia sekä mahdollisuuksia saada verohuojennuksia niin luovuttajan kuin luovutuksensaajankin verotuksessa. Kirjassa on myös käyty läpi erilaisia tapoja järjestellä yritysrakennetta esimerkiksi jakautumisen tai sulautumisen avulla tai muuttamalla yhtiömuotoa henkilöyhtiöstä osakeyhtiöksi. Lisäksi kirjasta selviää kuinka yritystä ja sen omistajaa verotetaan yrityksen purkautuessa ja minkälainen purkautumisprosessi on. Kirjan arvostelukappaleen voitte tilata osoitteesta riitta.hjelm@veronmaksajat.fi. Lisätiedot: lakimies Torsti Lakari, (09) 6188 7306 Kuva kirjan kannesta on tässä: http://www.veronmaksajat.fi/uploads/Yritystoiminnan%20lopettaminen(1).jpg Torsti Lakarin kuva on tässä: http://www.veronmaksajat.fi/uploads/LakariTorsti(1).jpg ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/25/20040525BIT00210/wkr0001.pdf