Uusi veroneuvontapalvelu: Verkkojuristi vastaa!

Veronmaksajain Keskusliiton asiantuntijat jakavat tästä viikosta lähtien veroneuvoja verkossa joka keskiviikko. Ensimmäisessä Viikon verkkojuristi -ohjelmassa 16. huhtikuuta tuoreimpiin verokysymyksiin vastaa lakiasiain johtaja Vesa Korpela.

Puolen tunnin mittaisen lähetyksen voivat katsoa kaikki aiheesta kiinnostuneet keskiviikkona klo 14 - 20 osoitteessa www.veronmaksajat.fi. Ohjelman hakemisto mahdollistaa tutustumisen myös vain tiettyihin vastauksiin. Lähetysajan jälkeen verkkojuristi on katsottavissa Veronmaksajien jäsenpalvelussa.

Ohjelmassa käsiteltävät kysymykset on koottu edellisen viikon aikana veronmaksajat.fi -verkkopalveluun jätetyistä viesteistä. Ratkaisuja veropulmiinsa voivat hakea kaikki verkon käyttäjät, mutta etusija on Veronmaksajien jäsenillä.

Kevään lähetyksissä ovat asiantuntijoina Vesa Korpelan ohella johtavat lakimiehet Päivi Kaari ja Juha Koponen sekä verolakimies Juha-Pekka Huovinen.

”Tällainen säännöllinen palvelu on ensimmäisiä laatuaan Suomessa. Testasimme ratkaisua vuosi sitten veroilmoitusten jättöaikaan ja nyt palvelu on vakinaistettu”, Veronmaksajien viestintäjohtaja Antti Marttinen toteaa.

Verkkojuristiohjelmissa käytetään webcasting-tekniikkaa, joka mahdollistaa äänen, kuvan ja tekstin samanaikaisen hyödyntämisen.

”Veronmaksajien verkkopalvelussa ja Taloustaito-lehden omassa www.taloustaito.fi -palvelussa on meneillään jatkuva kehitystyö, jossa pyritään soveltamaan uusimpia teknisiä ratkaisuja käyttäjien eduksi. Ydinasia palveluissamme on kuitenkin vankan hyötytiedon tuottaminen kaikille käyttäjillemme, niin Veronmaksajien jäsenille kuin muillekin suomalaisille”, Marttinen kertoo.

Lisätiedot:
tiedottaja Leena Kurkinen, Veronmaksajat, puh. (09) 6188 7352, 050 531 5465