Suomen ensimmäinen pikavippien SMS -pohjainen vertailupalvelu lanseerattu.

Report this content

Vertaa Wippi Oy:n palvelu on lanseerattu helpottamaan pikavippiyhtiöiden asiakkaiden mahdollisuutta verrata eri pikalainanantajien todellisia vuosikorkoja. Palvelu on tekstiviestipohjainen ja se kertoo käyttäjälle mikä lainanantajista juuri kyselyhetkellä tarjoaa halvinta korkoa pikalainalle. Palvelu tarjoaa myös lainanhakuohjeet tekstiviestillä suoraan matkapuhelimeen.

Palvelun idea on syntynyt pikalainoista kertovan uutisoinnin innoittamana. Uutisoinnin keskeinen teema on ollut pikavippilainojen huikeat vuosikorot ja Suomalaisten valtava pikavippien määrä.

Suomessa myönnettiin lähes 270.000 pikavippiä vuoden 2008 ensimmäisellä vuosineljänneksellä. Pikalainayhtiöiden poikkeuksellisen korkeat voittomarginaalit kertovat kilpailun vähyydestä alalla. Markkina-analyysin perusteella Vertaa Wippi Oy:n johtopäätös on ollut että, markkinalla on selkeä tilaus toimijalle, joka aikaansaa aitoa korkokilpailua.

Tähän tosiseikkaan tukeutuen Vertaa Wippi Oy on arvioinut vertailutarpeen ja asiakkaidensa lukumäärän olevan riittävän mittavan, yhtiön kyetäkseen, hyödyllistä palvelua tarjoamalla, toimimaan kannattavasti.

Palvelu on täysin puolueeton ja sen omistajilla ei ole mitään yhteyksiä pikavippiyhtiöihin.

Yhtiön pidemmän aikavälin suunnitelmana on jatkaa samanakaltaisten pavelujen kehittämistä myös muille kiinnostaville markkinoille.

Lisätietoja antaa:

Hannu Valkonen, Toimitusjohtaja