Muutoksia Viafin Service Oyj:n johdon omistuksissa

VIAFIN SERVICE OYJ | Yhtiötiedote 20.2.2020 kello 8:00.

Muutoksia Viafin Service Oyj:n johdon omistuksissa

Viafin Service Oyj:n ("Viafin Service") merkittävä omistaja ja hallituksen varapuheenjohtaja Marko Sipola on myynyt 11 718 Viafin Servicen osaketta hallituksen puheenjohtaja Heikki Pesulle päivämäärällä 19.2.2020. Kauppa toteutettiin kauppapaikan ulkopuolisena kauppana. Kaupassa sovellettavaksi tullut hinta oli osapuolten sopimana Viafin Servicen päätöskurssien keskiarvo kauppaa edeltävältä yhdeltä kuukaudelta (19.1.2020–18.2.2020), eli 10,24 euroa osakkeelta.

Marko Sipola säilyy kaupan jälkeen Viafin Servicen merkittävänä omistajana. Sipolan suora ja välillinen omistus on kaupan jälkeen yhteensä 11,35 % (omistus suoraan 0,10 % ja välillisesti Sipolan täysin omistaman SkillHouse Oy:n kautta 5,48 % sekä Viafin Oy:n kautta 5,76%) Viafin Servicen osakekannasta, joka vastaa noin 411 692 Viafin Servicen osaketta. Heikki Pesun suora ja välillinen omistus on kaupan jälkeen yhteensä 1,04 % (omistus suoraan 0,83 % ja välillisesti Viafin Oy:n kautta 0,20 % Viafin Servicen osakekannasta, joka vastaa noin 37 541 Viafin Servicen osaketta.

Marko Sipola, Hallituksen varapuheenjohtaja, sähköposti: marko.sipola@viafinservice.fi, puh. 050 371 4663

Heikki Pesu, Hallituksen puheenjohtaja, sähköposti heikki.pesu@viafinservice.fi, puh 040 300 5450

Hyväksytty neuvonantaja: Alexander Corporate Finance Oy, puh. +358 50 520 4098

Viafin Service Oyj on teollisuuden kunnossapitoon sekä putkistojen, laitteistojen ja kaasujärjestelmien huoltoon sekä näiden asentamiseen erikoistunut yhtiö. Viafin Servicen laajaan palveluvalikoimaan kuuluvat myös LNG- ja biokaasujärjestelmien, kaasuverkkojen sekä kaasutankkausasemien kunnossapitopalvelut ja järjestelmätoimitukset. Viafin Service harjoittaa liiketoimintaa pääasiassa Suomessa, ja sen asiakkaisiin kuuluu useita merkittäviä sellu-, energia-, kemian- sekä metalliteollisuuden alalla toimivia suuria yrityksiä. Yhtiöllä on seitsemäntoista alueellista palveluyksikköä kahdellatoista paikkakunnalla eri puolilla Suomea. Yhtiöllä on palveluksessaan noin 300 henkilöä.