Sisäpiiritieto, tulosvaroitus: Viafin Service Oyj laskee vuoden 2023 tulosohjeistustaan

VIAFIN SERVICE OYJ | Sisäpiiritieto 10.7.2023 kello 18:50.

Viafin Service laskee tulosohjeistustaan vuodelle 2023, johtuen erityisesti projektiliiketoiminnan liikevaihdon pienentymisestä ja siitä johtuvasta liiketuloksen (EBIT) heikentymisestä.

Päivitetty taloudellinen ohjeistus tilikaudelle 2023

Tilikauden 2023 liikevaihdon arvioidaan olevan 70-80 miljoonaa euroa (87,3 miljoonaa euroa vuonna 2022) ja tilikauden liiketuloksen (EBIT) 3,5-4,5 miljoonaa euroa (4,5 miljoonaa euroa vuonna 2022).

Aikaisempi taloudellinen ohjeistus tilikaudelle 2023 (julkaistu 6.2.2023)

Tilikauden 2023 liikevaihdon arvioidaan olevan 70-80 miljoonaa euroa (87,3 miljoonaa euroa vuonna 2022) ja tilikauden liiketuloksen (EBIT) 4,5-5,5 miljoonaa euroa (4,5 miljoonaa euroa vuonna 2022).

Ohjeistuksen perusteet:

Yhtiön projektiliiketoiminnan liikevaihto pienenee merkittävästi viime vuoteen nähden johtuen siitä, että uusia projekteja on voitettu aiempaa vähemmän. Yhtiö on jatkanut tarkkaa valikointia tarjottavien projektien osalta huolimatta kiristyneestä projektiliiketoiminnan kilpailusta. Vuoden 2023 aikana toteutuneet projektit ovat onnistuneet tavoitteiden mukaisesti.

Hiljaisen jakson vuoksi yhtiö ei kommentoi päivitettyä ohjeistustaan tai julkista tietoja alkuvuoden tuloksestaan ennen puolivuotiskatsauksen julkistamista. Viafin Service julkaisee puolivuosikatsauksen ajalta tammikuu - kesäkuu 2023 maanantaina 7.8.2023

Lisätietoja

Heikki Pesu, toimitusjohtaja, sähköposti: heikki.pesu@viafin.fi, puh. +358 40 300 5450

Hyväksytty neuvonantaja: Aktia Alexander Corporate Finance Oy, puh. +358 50 520 4098

Viafin Service Oyj lyhyesti

Viafin Service Oyj on teollisuuden kunnossapitoon sekä putkistojen, laitteistojen ja kaasujärjestelmien huoltoon sekä näiden asentamiseen erikoistunut yhtiö. Viafin Servicen laajaan palveluvalikoimaan kuuluvat myös LNG- ja biokaasujärjestelmien, kaasuverkkojen sekä kaasutankkausasemien kunnossapitopalvelut ja järjestelmätoimitukset. Viafin Service harjoittaa liiketoimintaa pääasiassa Suomessa, ja sen asiakkaisiin kuuluu useita merkittäviä sellu-, energia-, kemian- sekä metalliteollisuuden alalla toimivia suuria yrityksiä. Yhtiöllä on kaksikymmentäyhdeksän alueellista palveluyksikköä kahdellakymmenelläkahdella paikkakunnalla eri puolilla Suomea. Yhtiöllä on palveluksessaan noin 500 henkilöä. Viafin Service Oyj:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n ylläpitämällä Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalla, kaupankäyntitunnus on VIAFIN.