Täydennys Viafin Servicen 17.01.2019 klo 7.40 julkaistuun yhtiötiedotteeseen koskien Gasum Tekniikka Oy:n yrityskauppaa

VIAFIN SERVICE OYJ | Yhtiötiedote 17.01.2019 kello 18.00

Liittyen Viafin Service Oyj:n (”Viafin Service”) 17.01.2019 kello 7.40 julkaistuun yhtiötiedotteeseen koskien Gasum Tekniikka Oy:n (”Gasum Tekniikka”) yrityskauppaa, Viafin Service julkaisee lisätietoja Gasum Tekniikan toiminnasta, tuloskehityksestä ja taloudellisesta asemasta.

Gasum Tekniikka huoltaa ja kunnossapitää kaasuverkkoja, LNG- ja biokaasujärjestelmiä, kaasutankkausasemia sekä muita kaasujärjestelmiä. Yhtiö työllisti 31.12.2018 yhteensä noin 100 henkeä Imatralla, Kouvolassa, Mäntsälässä, Lempäälässä ja Vantaalla. Kaupan täytäntöönpanon jälkeen Gasum Tekniikka tulee toimimaan itsenäisenä osana Viafin Service –konsernia.

Olennaiset tiedot Gasum Tekniikka Oy:n tilinpäätöksestä tilikausilta 2017 ja 2018

Miljoonaa Euroa Tilintarkastamaton Tilintarkastettu
1.1.2018-31.12.2018 1.1.2017-31.12.2017
Liikevaihto 17,7 15,5
Käyttökate 0,7 -1,0
Liikevoitto 0,5 -1,2
Oma pääoma 0,5 1,1
Korollinen vieras pääoma 0,0 3,0
Taseen loppusumma 4,8 8,4

17.01.2019 kello 7.40 julkaistussa yhtiötiedotteessa on myös kerrottu Gasum Tekniikan kertaluonteisilla konsernimyynneillä oikaistun liikevaihdon olleen noin 15,0 miljoonaa euroa tilikaudella 1.1.2018-31.12.2018. Viafin Servicen tiedossa ei ole, että vastaavia kertaluonteisia konsernimyyntejä olisi ollut tilikaudella 1.1.2017-31.12.2017. Kertaluonteisilla konsernimyynneillä ei ole ollut olennaista vaikutusta yhtiön kannattavuuteen tilikaudella 1.1.2018-31.12.2018.

Marko Sipola, hallituksen puheenjohtaja, sähköposti: marko.sipola@viafin.fi, puh. 050 371 4663

Hyväksytty neuvonantaja: Alexander Corporate Finance Oy, puh. 050 520 4098

Viafin Service Oyj on teollisuuden kunnossapitoon, putkistojen ja laitteistojen huoltoon sekä asentamiseen erikoistunut yhtiö. Viafin Service harjoittaa liiketoimintaa pääasiassa Suomessa, ja sen asiakkaisiin kuuluu useita sellu-, kartonki-, energia-, kemian- sekä metalliteollisuuden alalla toimivia suuria yrityksiä. Yhtiöllä on kymmenen alueellista palveluyksikköä kahdeksalla paikkakunnalla eri puolilla Suomea. Yhtiöllä oli päättyneellä tilikaudella palveluksessaan keskimäärin 179 henkilöä.