• Viafin Service Oyj/

VIAFIN SERVICE OYJ | Yhtiötiedote (Sisäpiiritieto) 23.9.2021 kello 08:00

Viafin Service -konserniin kuuluvalle Viafin GAS Oy:lle merkittävä sopimus kaasun siirtoalustan kunnossapitopalveluiden toimittamisesta Gasgrid Finland Oy:lle.

Gasgrid Finland Oy (”Gasgrid Finland”) on valinnut Viafin Service -konserniin kuuluvan Viafin GAS Oy:n (”Viafin GAS”) palveluntarjoajakseen maakaasun siirtoalustan kunnossapitopalveluissa sekä tietoliikenneverkkojen ylläpito- ja huoltopalveluissa vuosille 2022–2025. Viafin GAS osallistui Gasgrid Finlandin järjestämään kilpailutusprosessiin, jossa Gasgrid Finland kilpailutti kaasun siirtoalustan kunnossapitopalvelut, kaasumäärämittalaitteiden huolto- ja kalibrointipalvelut sekä tietoliikenneverkkojen ylläpito- ja huoltopalvelut vuosien 2022–2025 osalta. Tarjouskilpailun muiden osa-alueiden osalta kilpailutusprosessi on vielä kesken.

Viafin GAS on tuottanut tarjouskilpailun kohteena olevat maakaasun siirtoalustan kunnossapitopalvelut sekä tietoliikenneverkkojen ylläpito- ja huoltopalvelut Gasgrid Finlandille jo aiemmin, ja jatkaa nyt palveluntuotantoaan uusilla sopimuksilla vuosille 2022–2025.

Nelivuotisten sopimusten arvo on yhteensä 13 miljoonaa euroa sisältäen kiinteään sopimushintaan tuotettavat maakaasun siirtoalustan huolto- ja kunnossapitopalvelut sekä tietoliikenneverkkojen ylläpito- ja huoltopalvelut, sekä kilpailutuksen vertailuhinnassa huomioidut erillisveloitettavat palvelut. Sopimukset sisältävät myös mahdollisuuden kahteen optiovuoteen nelivuotisten sopimusten päätyttyä.

Gasgrid Finland teki asiasta viralliset hankintapäätökset 22.9.2021. Uudet sopimukset kaasun siirtoalustan kunnossapitopalveluiden sekä tietoliikenneverkkojen ylläpito- ja huoltopalveluiden toimittamisesta astuvat voimaan aikaisintaan 1.1.2022.

”Olemme erittäin iloisia Viafin GAS Oy:n saadessa jatkaa yhteistyötä Gasgrid Finland Oy:n kanssa. Uusi sopimuskausi vahvistaa asemaamme johtavana osaajana kaasun siirtoalustan kunnossapitopalveluissa Suomessa. Yhteistyö Gasgrid Finlandin kanssa tukee myös tavoitteitamme olla mukana edistämässä tulevaisuuden energiajärjestelmien ja -ratkaisujen kehitystä oman osaamisemme pohjalta koskien siirto- ja jakeluverkkojen sekä tankkausasemien rakentamista ja kunnossapitoa”, kertoo Viafin GAS:in toimitusjohtaja Marko Haapasalmi.

Mika Riekkola, Viafin Service Oyj, toimitusjohtaja, sähköposti: mika.riekkola@viafinservice.fi, puh. +358 40 739 6607

Marko Haapasalmi, Viafin GAS Oy, toimitusjohtaja, sähköposti: marko.haapasalmi@viafingas.fi, puh. +358 40 869 3140

Viafin Service Oyj on teollisuuden kunnossapitoon sekä putkistojen, laitteistojen ja kaasujärjestelmien huoltoon sekä näiden asentamiseen erikoistunut yhtiö. Viafin Servicen laajaan palveluvalikoimaan kuuluvat myös LNG- ja biokaasujärjestelmien, kaasuverkkojen sekä kaasutankkausasemien kunnossapitopalvelut ja järjestelmätoimitukset. Viafin Service harjoittaa liiketoimintaa pääasiassa Suomessa, ja sen asiakkaisiin kuuluu useita merkittäviä sellu-, energia-, kemian- sekä metalliteollisuuden alalla toimivia suuria yrityksiä. Yhtiöllä on kaksikymmentäkaksi alueellista palveluyksikköä kahdeksallatoista paikkakunnalla eri puolilla Suomea. Yhtiöllä on palveluksessaan noin 410 henkilöä. Viafin Service Oyj:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n ylläpitämällä Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalla, kaupankäyntitunnus on VIAFIN.