Viafin Service Oyj: VIAFIN SERVICE OYJ:N TALOUDELLINEN TIEDOTTAMINEN JA YHTIÖKOKOUS VUONNA 2019

VIAFIN SERVICE OYJ | Yhtiötiedote 04.01.2019 kello 09.00

VIAFIN SERVICE OYJ:N TALOUDELLINEN TIEDOTTAMINEN JA YHTIÖKOKOUS VUONNA 2019

Viafin Service Oyj julkaisee puolivuotiskauden 01.08.2018-31.01.2019 katsauksen tiistaina 12.03.2019.

Tilikauden 2018-2019 tilinpäätöstiedote julkaistaan tiistaina 10.09.2019.

Tilikauden 2018-2019 tilinpäätös ja toimintakertomus julkaistaan viimeistään viikolla 42/2019 sähköisessä muodossa yhtiön verkkosivuilla osoitteessa www.viafinservice.fi/sijoittajille

Viafin Service Oyj:n varsinainen yhtiökokous on suunniteltu pidettäväksi tiistaina 12.11.2019. Yhtiön hallitus esittää erillisen yhtiökokouskutsun myöhemmin.

Tuomas Tuomela, toimitusjohtaja, sähköposti: tuomas.tuomela@viafin.fi

Hyväksytty neuvonantaja: Alexander Corporate Finance Oy, puh. 050 520 4098

Viafin Service Oyj on teollisuuden kunnossapitoon, putkistojen ja laitteistojen huoltoon sekä asentamiseen erikoistunut yhtiö. Viafin Service harjoittaa liiketoimintaa pääasiassa Suomessa, ja sen asiakkaisiin kuuluu useita sellu-, kartonki-, energia-, kemian- sekä metalliteollisuuden alalla toimivia suuria yrityksiä. Yhtiöllä on kymmenen alueellista palveluyksikköä kahdeksalla paikkakunnalla eri puolilla Suomea. Viafin Servicen suurimman tytäryhtiön Viafin Process Piping -konsernin tilintarkastettu liikevaihto 31.7.2018 päättyneeltä tilikaudelta oli 27,7 miljoonaa euroa ja käyttökate (EBITDA) 1,9 miljoonaa euroa (6,8 % liikevaihdosta). Koska nykymuotoinen Viafin Service -konserni muodostui vasta 16.7.2018, Yhtiöllä ei ollut varsinaista liiketoimintaa tilikaudella 14.7.2017–31.7.2018. Yhtiön tilintarkastettu liikevaihto tilikaudelta 14.7.2017–31.7.2018 on 0 euroa ja käyttökate (EBITDA) 0,0 miljoonaa euroa. Yhtiön pro forma -liikevaihto 31.7.2018 päättyneellä tilikaudella oli 31,2 miljoonaa euroa ja pro forma -käyttökate (EBITDA) 2,3 miljoonaa euroa (7,4 % liikevaihdosta). Yhtiön omavaraisuusaste oli 52,5 %. Yhtiöllä oli päättyneellä tilikaudella palveluksessaan keskimäärin 179 henkilöä.