Viafin Service Oyj:n hallitus päätti uudesta palkitsemisjärjestelmästä

VIAFIN SERVICE OYJ | Yhtiötiedote 8.7.2019 kello 9:00.

Viafin Service Oyj:n hallitus päätti uudesta palkitsemisjärjestelmästä

Viafin Service Oyj:n (”Viafin Service”) hallitus on päättänyt Viafin Service -konsernin uudesta palkitsemisjärjestelmästä. Pitkän aikavälin palkitsemisjärjestelmän tavoitteena on tukea yhtiön strategian toteuttamista, sitouttaa avainhenkilöt yhtiöön sekä yhtenäistää avainhenkilöiden ja yhtiön osakkeenomistajien tavoitteet yhtiön arvon kasvattamiseksi.

Osakepohjainen palkitsemisjärjestelmä

Viafin Servicen hallitus on päättänyt Viafin Service -konsernin valituille avainhenkilöille suunnatusta uudesta neljän vuoden pituisesta osakeperusteisesta pitkän aikavälin palkitsemisjärjestelmästä. Järjestelmä kattaa kalenterivuodet 2020-2023. Järjestelmään kuuluu kaksi eri ansaintamallia. Viafin Servicen hallitus valitsee järjestelmän piiriin kuuluvat avainhenkilöt ja päättää kunkin osallistujan ansaintamallista ja palkkion määrästä erikseen. Hallitus voi tehdä päätöksiä järjestelmään kuuluvista avainhenkilöistä koko järjestelmän voimassaolon ajan.

Järjestelmän ensimmäisessä ansaintamallissa valittu avainhenkilö hankkii yhtiön osakkeita hallituksen edellyttämän määrän ja saa palkkiona lisäosakkeita, mikäli hänen työsuhteensa Viafin Service -konserniin kuuluvassa yhtiössä on voimassa palkkion maksuhetkellä ja muut palkkion maksamiselle asetetut edellytykset täyttyvät. Järjestelmän toisessa ansaintamallissa valituilla avainhenkilöillä on mahdollisuus saada palkkiona yhtiön osakkeita edellyttäen, että heidän työsuhteensa jatkuu Viafin Service -konserniin kuuluvassa yhtiössä palkkion maksuajankohtaan saakka ja muut palkkion maksamiselle asetetut edellytykset ovat täyttyneet.

Palkitsemisjärjestelmän piiriin kuuluu enintään 30 Viafin Service -konsernin avainhenkilöä. Palkkiojärjestelmän perusteella suoritettavien osakepalkkioiden kokonaismäärä ennen soveltuvien verojen vähentämistä on ensimmäisessä ansaintamallissa enintään 80 000 Viafin Service Oyj:n osaketta ja toisessa ansaintamallissa enintään 35 000 Viafin Service Oyj:n osaketta.

Marko Sipola, vt. toimitusjohtaja, sähköposti: marko.sipola@viafin.fi, puh. 050 371 4663

Hyväksytty neuvonantaja: Alexander Corporate Finance Oy, puh. 050 520 4098

Viafin Service Oyj on teollisuuden kunnossapitoon sekä putkistojen, laitteistojen ja kaasujärjestelmien huoltoon sekä näiden asentamiseen erikoistunut yhtiö. Viafin Servicen laajaan palveluvalikoimaan kuuluvat myös LNG- ja biokaasujärjestelmien, kaasuverkkojen sekä kaasutankkausasemien kunnossapitopalvelut ja järjestelmätoimitukset. Viafin Service harjoittaa liiketoimintaa pääasiassa Suomessa, ja sen asiakkaisiin kuuluu useita merkittäviä sellu-, energia-, kemian- sekä metalliteollisuuden alalla toimivia suuria yrityksiä. Yhtiöllä on viisitoista alueellista palveluyksikköä kymmenellä paikkakunnalla eri puolilla Suomea. Yhtiöllä on palveluksessaan noin 280 henkilöä.