Viafin Service Oyj:n hallitus päätti uudesta pitkän aikavälin palkitsemisjärjestelmästä vuosille 2024-2026

VIAFIN SERVICE OYJ | Yhtiötiedote 18.10.2023 kello 08:00.

Viafin Service Oyj:n (”Viafin Service”) hallitus on päättänyt Viafin Service -konsernin uudesta palkitsemisjärjestelmästä. Pitkän aikavälin palkitsemisjärjestelmän tavoitteena on tukea yhtiön strategian toteuttamista, sitouttaa avainhenkilöt yhtiöön sekä yhtenäistää avainhenkilöiden ja yhtiön osakkeenomistajien tavoitteet yhtiön arvon kasvattamiseksi.

Osakepohjainen palkitsemisjärjestelmä

Viafin Servicen hallitus on päättänyt Viafin Service -konsernin valituille avainhenkilöille suunnatusta uudesta kolmen vuoden pituisesta osakeperusteisesta pitkän aikavälin palkitsemisjärjestelmästä. Järjestelmä kattaa kalenterivuodet 2024–2026. Järjestelmään kuuluu kolme eri ansaintamallia. Viafin Servicen hallitus valitsee järjestelmän piiriin kuuluvat avainhenkilöt ja päättää kunkin osallistujan ansaintamallista ja palkkion määrästä erikseen. Hallitus voi tehdä päätöksiä järjestelmään kuuluvista avainhenkilöistä koko järjestelmän voimassaolon ajan.

Järjestelmän ensimmäisessä ansaintamallissa valittu avainhenkilö hankkii yhtiön osakkeita hallituksen edellyttämän määrän ja saa palkkiona lisäosakkeita, mikäli hänen työsuhteensa Viafin Service -konserniin kuuluvassa yhtiössä on voimassa palkkion maksuhetkellä ja muut palkkion maksamiselle asetetut edellytykset täyttyvät. Järjestelmän toisessa ansaintamallissa valituilla avainhenkilöillä on mahdollisuus saada palkkiona yhtiön osakkeita henkilökohtaisen suoriutumisensa ja liiketoiminnan tuloksen perusteella edellyttäen, että heidän työsuhteensa jatkuu Viafin Service -konserniin kuuluvassa yhtiössä palkkion maksuajankohtaan saakka ja muut palkkion maksamiselle asetetut edellytykset ovat täyttyneet. Järjestelmän kolmannessa ansaintamallissa valituilla avainhenkilöillä on mahdollisuus saada palkkiona yhtiön osakkeita edellyttäen, että heidän työsuhteensa jatkuu Viafin Service -konserniin kuuluvassa yhtiössä palkkion maksuajankohtaan saakka ja muut palkkion maksamiselle asetetut edellytykset ovat täyttyneet.

Palkitsemisjärjestelmän piiriin kuuluu enintään 70 Viafin Service -konsernin avainhenkilöä. Palkkiojärjestelmän perusteella suoritettavien osakepalkkioiden kokonaismäärä kalenterivuosina 2024–2026 solmittujen palkkiosopimusten perusteella ja ennen soveltuvien verojen vähentämistä on yhteensä enintään 150 000 Viafin Service Oyj:n osaketta.

Heikki Pesu, toimitusjohtaja, sähköposti: heikki.pesu@viafin.fi, puh. +358 40 300 5450

Hyväksytty neuvonantaja: Aktia Alexander Corporate Finance Oy, puh. +358 50 520 4098

Viafin Service Oyj on teollisuuden kunnossapitoon sekä putkistojen, laitteistojen ja kaasujärjestelmien huoltoon sekä näiden asentamiseen erikoistunut yhtiö. Viafin Servicen laajaan palveluvalikoimaan kuuluvat myös LNG- ja biokaasujärjestelmien, kaasuverkkojen sekä kaasutankkausasemien kunnossapitopalvelut ja järjestelmätoimitukset. Viafin Service harjoittaa liiketoimintaa pääasiassa Suomessa, ja sen asiakkaisiin kuuluu useita merkittäviä sellu-, energia-, kemian- sekä metalliteollisuuden alalla toimivia suuria yrityksiä. Yhtiöllä on kaksikymmentäyhdeksän alueellista palveluyksikköä kahdellakymmenelläkahdella paikkakunnalla eri puolilla Suomea. Yhtiöllä on palveluksessaan noin 500 henkilöä. Viafin Service Oyj:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n ylläpitämällä Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalla, kaupankäyntitunnus on VIAFIN.