Viafin Service Oyj:n omien osakkeiden osto-ohjelma on päättynyt

VIAFIN SERVICE OYJ | Yhtiötiedote 2.4.2024 kello 12:00.

Viafin Service Oyj:n omien osakkeiden osto-ohjelma on päättynyt

Viafin Service Oyj:n (”Viafin Service”) hallitus päätti 5.6.2023 tekemällään päätöksellä aloittaa omien osakkeiden takaisinosto-ohjelman varsinaiselta yhtiökokoukselta 25.4.2023 saamansa valtuutuksen perusteella.

Viafin Service on nyt saanut päätökseen kyseisen omien osakkeiden takaisinosto-ohjelman. Omien osakkeiden hankinnat alkoivat 9.6.2023 ja loppuivat 31.3.2024. Tämän jakson aikana Viafin Service hankki 27 338 omaa osaketta, joiden kokonaisarvo oli 348 636,05 euroa ja hinta keskimäärin 12,7528 euroa. Osakkeet hankittiin Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalla järjestetyssä kaupankäynnissä hankintahetken markkinahintaan.

Hankittavia osakkeita voidaan käyttää muun muassa yhtiön pääomarakenteen kehittämiseksi, käytettäväksi yhtiön kannustinjärjestelmissä, yhtiön avainhenkilöstön sitouttamisen edellyttämällä tavalla, hallituksen jäsenten mahdollisten osakepalkkioiden maksamiseen, mitätöitäväksi tai muihin tarkoituksiin.

Viafin Service Oyj:n osakkeiden kokonaismäärä on 3 628 795 ja Yhtiö omistaa tällä hetkellä omia osakkeitaan yhteensä 123 312 kappaletta.

Heikki Pesu, toimitusjohtaja, sähköposti: heikki.pesu@viafin.fi, puh. +358 40 300 5450

Hyväksytty neuvonantaja: Aktia Alexander Corporate Finance Oy, puh. +358 50 520 4098

Viafin Service Oyj on teollisuuden kunnossapitoon sekä putkistojen, laitteistojen ja kaasujärjestelmien huoltoon sekä näiden asentamiseen erikoistunut yhtiö. Viafin Servicen laajaan palveluvalikoimaan kuuluvat myös tuulivoiman huolto- ja kunnossapitopalvelut, LNG- ja biokaasujärjestelmien, kaasuverkkojen sekä kaasutankkausasemien kunnossapitopalvelut ja järjestelmätoimitukset. Viafin Service harjoittaa liiketoimintaa pääasiassa Suomessa, ja sen asiakkaisiin kuuluu useita merkittäviä sellu-, energia-, kemian- sekä metalliteollisuuden alalla toimivia suuria yrityksiä. Yhtiöllä on kolmekymmentäkaksi alueellista palveluyksikköä kahdellakymmenelläkolmella paikkakunnalla eri puolilla Suomea. Yhtiöllä on palveluksessaan noin 600 henkilöä. Viafin Service Oyj:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n ylläpitämällä Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalla, kaupankäyntitunnus on VIAFIN.