“Haluamme olla se parhaiten palveleva” – Vianor lanseeraa asiakaslupaukset ensimmäisenä alan toimijana Suomessa

Rengas- ja autonhuoltoketju Vianor haluaa helpottaa autoilijoiden arkea neljällä konkreettisella asiakaslupauksella, jotka tekevät autoiluun liittyvistä asioista helpompia ja vaivattomampia. Jatkossa esimerkiksi renkailla on 30 vuorokauden vaihto-oikeus ja määräaikaishuoltoon sisältyy tiepalvelu.

”Renkaissa on isojakin eroja, eikä esimerkiksi renkaan ajotuntuma ja turvallisuus näy päällepäin. Meiltä saa aina tarvittaessa apua rengasvalintaan, mutta jos renkaat eivät tästä huolimatta tunnukaan hyviltä, ne voi vaihtaa 30 vuorokauden sisällä ilman asennuskuluja,” kertoo Vianorin kuluttajakaupan johtaja Vesa Laitinen.

Vianorin 30 vuorokauden tyytyväisyystakuu rengasostoihin on alalla ainutlaatuinen. Mielenrauhaa ostoksiin tuo myös lupaus huolettomasta maksusta, joka sisältää yksityisasiakkaille 12 kuukautta aidosti korotonta ja kulutonta maksuaikaa kaikkiin ostoihin.

”Monelle renkaat, vanteet tai huolto on iso hankinta. Pelivara maksun suhteen helpottaa näiden välttämättömien hankintojen tekemistä erilaisissa elämäntilanteissa,” Laitinen pohtii.

Hinnoittelu myös on läpinäkyvää niin, että yllättäviä lisäkuluja ei tule. Esimerkiksi renkaiden pakollinen kierrätysmaksu sisältyy Vianorilla aina valmiiksi hintaan, ja tuotteet ovat verkkokaupassa samanhintaisia kuin palvelupisteissä.

Tiepalvelu takaa, ettei matka katkea huoltovälin aikana

Vianorin autohuollon liikkumisturva tuo ennakoitavuutta tilanteeseen, jossa auto on huollon vuoksi pois käytöstä: jos sovitut huoltotyöt eivät valmistu sovitussa ajassa, asiakas saa sijaisauton veloituksetta käyttöönsä. Huoltotyöllä ja varaosilla myös on 12 kuukauden takuu ilman kilometrirajaa, kunhan auto ei ole ammattikäytössä.

”Vianorilla tehtyyn määräaikaishuoltoon sisältyy lisäksi aina tiepalvelu. Jos matkasi keskeytyy yllättäen, saat nopeasti ja ilmaiseksi apua tien päällä mihin kellonaikaan tahansa. Tiepalvelu on voimassa siihen asti, kun auton seuraava määräaikaishuolto on ajankohtainen,” Laitinen kertoo.

Turvaa verkko-ostoksiin ja parempaa palvelua

Sopivien renkaiden valinta ei välttämättä ole yksinkertaista. Vianorin palvelutakuu lupaa, että asiantuntijat ovat tavoitettavissa helposti ja nopeasti, jos jokin renkaisiin tai huoltoihin liittyvä asia askarruttaa.

”Meiltä saa henkilökohtaista palvelua niin, että jokaiselle löytyy tarpeeseen ja budjettiin sopivat tuotteet ja palvelut. Call centerimme palvelee myös iltaisin ja viikonloppuisin. Lisäksi vastaamme meille tuleviin tarjouspyyntöihin ja asiakaspalautteisiin viimeistään seuraavana työpäivänä,” Laitinen lupaa.

Myös renkaiden ostaminen siirtyy koko ajan vahvemmin verkkokauppaan. Vianorin verkkokaupasta saat lisävarmuutta ostoksiin, sillä verkkokaupan chat auttaa tarvittaessa tuotevalinnassa, ja jos verkkokaupastamme ostetut tuotteet eivät olekaan sopivat, niiden palauttaminen tai vaihtaminen on helppoa.”

Tieturvallisuuden parantaminen osana päivittäistä toimintaa

Palvelutakuu pitää sisällään myös tieturvallisuuteen liittyvistä asioista huolehtimista. Asiakkaiden renkaat mitataan aina digitaalisesti käynnin yhteydessä, ja renkaiden kunnosta saa maksuttoman raportin sähköpostiin. Myös renkaiden jälkikiristys on tehty vaivattomaksi.

”Turvallisen ajomatkan varmistamiseksi suosittelemme aina renkaanvaihdon jälkeen jälkikiristystä. Jotta se olisi mahdollisimman helppoa, Vianorista saa ilmaisen jälkikiristyksen ilman ajanvarausta,” sanoo Laitinen.

Vianorin asiakaslupaukset:

• 30 vrk tyytyväisyystakuu – Kokeile renkaita ilman riskiä
  • Autohuollon liikkumisturva – Laadukas autohuolto lisäturvalla
  • Huoleton maksu – Aina läpinäkyvä hinnoittelu ja joustavat maksuehdot
  • Palvelutakuu Asiantuntija tavoitettavissa helposti ja nopeasti

Kuluttajakaupan johtaja Vesa Laitinen, puh. 010 401 2281

vesa.laitinen@vianor.com

Vianor on suomalainen autonhuolto- ja rengasketju, joka toimii 17 maassa. Palvelupisteemme ja verkkokauppamme palvelevat sekä kuluttajia että yritysasiakkaita, ja tavoitteenamme on olla alan luotettavin ja mukavin yhteistyökumppani. Verkostomme on vahvin Pohjoismaissa, jossa toimimme sekä omissa että partner-palvelupisteissä. Vianor on osa Nokian Renkaat -konsernia. Lue lisää: vianor.fi

Avainsanat: