Tulevana talvena yritysasiakkailla on renkaita, mistä valita

Syksyisten kelien myötä talvikin alkaa jo kolkutella nurkan takana. Parhaan turvan liukkailla ja lumisilla teillä tarjoavat luotettavat talvirenkaat, jotka ovat jokaisen yrityksen työntekijälle halpa henkivakuutus – turvallisuuden peruspilari, josta ei kannata tinkiä. Vianorissa talvirengasvalikoima on tänäkin vuonna maailmantilanteesta huolimatta laaja eivätkä tuotteet lopu varastosta. Olipa hakusessa minkä hintaluokan renkaat tahansa, Vianorista löytyy kattava tarjonta eri valmistajien tuotteita kaikenlaisiin tarpeisiin.

Tulevan talven rengastilanne on herättänyt keskustelua monissa yrityksissä. Vianorin laajassa rengasvalikoimassa on täysin uusia huipputuotteita sekä tuttuja luottorenkaita lukuisilta valmistajilta.

– Vianorilla on todella hyvä valikoima niin nastallisia kuin nastattomia talvirenkaita henkilö- ja pakettiautoihin. Olemme varautuneet sesonkiin hyvissä ajoin ja pystymme varmasti vastaamaan asiakkaiden tarpeisiin. Vianorilla on tarjota sekä premium-renkaita että edullisempia tuotteita eikä yhdenkään yritysasiakkaan tarvitse lähteä palvelupisteestämme tyhjin käsin, autohuolto- ja rengasketju Vianorin kaupallinen tuotepäällikkö Janne Lindström lupaa.

Nokian Renkailta uusia huipputuotteita ja tuttuja suosikkeja

Nokian Renkaat tuo markkinoille uuden pohjoismaisten nastattomien talvirenkaiden lippulaivavalikoiman, Hakkapeliitta R5:n. Henkilöautoille ja katumaastureille suunniteltu uusi Hakkapeliitta R5 tuottaa ennennäkemättömän jääpidon ja mukavuuden sekä ympäristöystävälliset ajo-ominaisuudet. Tuoteperheen erikoistuote on sähköautoille ja hybrideille tarkoitettu Hakkapeliitta R5 EV.

– Vahvana suosikkina Nokian Renkailta jatkaa Hakkapeliitta 10 -tuoteperhe, joka sopii pohjoisen ankariin ja vaihteleviin olosuhteisiin. Paketti- ja jakeluautoille Nokian Renkailta löytyy vakaa ja kestävä Nokian Tyres Hakkapeliitta C4 -nastarengas sekä hiljainen Hakkapeliitta CR4 -kitkarengas, Lindström kertoo.

Goodyearin nasta- ja kitkarenkaita haastaviin talviolosuhteisiin

Goodyearin talvirenkaista Vianorin valikoimassa on haastaviin talvikeleihin suunniteltu UltraGrip Ice 2
-kitkarengas, jonka ActiveGrip-tekniikka mahdollistaa erinomaisen suorituskyvyn jäällä. UltraGrip Ice Arctic
-nastarengas puolestaan tarjoaa huippuluokan vetopidon ja jarrutusmatkan jäisillä teillä. Goodyearin tekniikkaa käyttävältä Savalta Vianorin valikoimissa on Eskimo Stud, joka on kohtuuhintainen nastarengas vaihteleviin talvisäihin.

Erinomainen hinta-laatusuhde GT Radialilta

Vianor on maahantuonut GT Radialin renkaita yli 10 vuotta, jonka aikana tuotteiden suorituskyky on todennettu käytännössä. Merkin eurooppalainen tuotekehitys ja -testaus yhdessä tiukan laadunvalvonnan kanssa takaavat erinomaisen hinta-laatusuhteen.

GT Radialin uusin Winterpro 2 -kitkarengas on saatavilla pieniin ja keskisuuriin autoihin ja katumaastureihin. Winterpro 2:lla on hyvä ajettavuus märässä ja lumisessa säässä sekä erityisen pitkä käyttöikä.

– IcePro 3 on nastoitettu henkilöauton talvirengas, jonka erinomaisen hinta-laatusuhteen takaavat renkaiden parannettu lumi- ja jääpito sekä uusi, hiljaisempi nastamalli.  Pakettiautoihin GT Radialilta löytyy uusi, itsepuhdistuvalla pintakuviolla varustettu Maxmiler Ice studded -nastarengas, Lindström sanoo.

Radarilta edullisia kitka- ja nastarenkaita henkilöautoihin

Radarin valikoimista voi hankkia pitoa jäisiin ja lumisiin olosuhteisiin edulliseen hintaan. Dimax Ice Lock on kehitetty pohjoismaisiin olosuhteisiin, ja renkaan noin 100 strategisesti sijoitettua nastaa takaavat hyvän jääpidon. Radar-nastarenkaiden nastat valmistetaan Suomessa. Kitkarenkaita suosivien kannattaa tutustua Dimax Ice -renkaisiin, joiden suorituskyky yllättää myös matalissa lämpötiloissa.

Valitse nasta- tai kitkarenkaat ajo-olosuhteiden mukaan

Talvirenkaita valitessa kannattaa miettiä, millaisilla teillä ajaa. Paras talvirengas sopii juuri niihin olosuhteisiin, joissa käytännössä autoilee. Kitkarengas on turvallisimmillaan tasaisissa talviolosuhteissa, kun taas nastarengas tasaa muuttuvien kelien vaihteluja.

– Jos ajaa talvella enemmän jäisillä kuin lumisilla teillä, nastarengas on hyvä valinta. Nastarenkaat sopivat erityisesti etelän rannikkoseuduille, joissa tiet ovat talvella usein jäisiä. Kitkarenkaat soveltuvat puolestaan paremmin lumisille teille, Lindström neuvoo.

Vianor Holding Oy

Kaupallinen tuotepäällikkö Janne Lindström, puh. 0104017982

janne.lindstrom@vianor.com

Vianor on Pohjoismaiden suurin rengas- ja autohuoltoketju sekä digitaalisten rengaspalveluiden edelläkävijä. Meillä on 175 omaa palvelupistettä ja lisäksi laaja Vianor-partnerverkosto Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Tarjoamme kuluttaja- ja yritysasiakkaillemme kattavan valikoiman renkaita sekä rengas- ja autohuoltopalveluja – vahvalla ammattitaidolla ja ystävällisellä otteella.

Lue lisää: www.vianor.fi