Penny-myymälä Kolínissa Tšekissä käyttää kestävää ja fossiilivapaata ESyCool green energiaratkaisua parantaakseen energiatehokkuutta

• Ilmastoystävällinen energianhallinta Pennyssä Kolínissa Tšekissä Viessmannin ESyCool vihreän energiaratkaisun ansiosta
  • Valvottu ja todistettu energiansäästö verrattuna aikaisempiin järjestelmiin
  • ESyCool green energiaratkaisu tarjoaa rakennukseen fossiilivapaan lämmityksen ja ilmastoinnin
  • Lämpöpumppumoduuleissa on ympäristöystävällinen R290 kylmäaine

Penny-myymälä sijaitsee Kolínin kaupungissa Tšekin tasavallassa, noin 70 km itään sen kauniista pääkaupungista Prahasta. Myymälä on täysin uusi, ja avattiin vasta maaliskuun alussa 2022.

Penny painottaa aina asiakasta ja asiakaskokemusta: laajan tuotevalikoiman ja kohtuullisten hintojen lisäksi he haluavat luoda asiakkaalle mahdollisimman tehokkaan ja kestävän ympäristön.

Kylmätekniikka supermarketin energian pääasiallisena kuluttajana

Pennyn myymälätiloissa, kuten muissakin elintarvikemyymälöissä, kylmätekniikka kuluttaa eniten sähköä. Kun Pennyyn etsittiin vihreää teknologiaa, jolla olisi pienempi energiankulutus ja CO2-jalanjälki, alkoivat palaset osua paikoilleen EuroShop 2020 -messuilla Düsseldorfissa, jossa Penny vieraili Viessmannin messuosastolla ja tutustui kestävän energian ratkaisuun ESyCool greeniin.

Avaimet käteen -ratkaisu: ESyCool green

ESyCool green sopii täydellisesti Pennyn vaatimuksiin. Järjestelmä ottaa haltuunsa koko kylmätekniikan täydellisen toimituksen, kuten kylmäkaapit ja kylmähuoneet, sekä rakennuksen fossiilivapaan lämmityksen ja myös ilmastoinnin. Se kuluttaa vähemmän energiaa, jolloin myymälä toimii entistä energiatehokkaammin.

Toisiojärjestelmän lämpöpumppumoduulien sisällä oleva kylmäaine on ympäristöystävällistä ja tulevaisuuden kestävää R290 (propaania). Jäähdytysprosessin hukkalämpöä käytetään rakennuksen tilan lämmittämiseen. Jos hukkalämpö ei enää riitä, niin lämpöpumpputoiminto pystyy ottamaan lisälämpöä ulkoilmasta myymälän ulkopuolelta. Tämä eliminoi erillisen fossiilisiin polttoaineisiin (kaasu, öljy) perustuvan kattilajärjestelmän tarpeen.

Äskettäin rakennetun Pennyn myymälän kylmälaitteista suuri osa on lasiovellisia Tecto MD7 hyllyköitä liha- ja maitotuotteille, sekä kylmä- ja pakastehuoneet myymälän takaosassa päivittäistavaroiden ja leipomotuotteiden varastointiin.

Valvottu ja todistettu energiansäästö verrattuna aikaisempiin järjestelmiin

Energianvalvontajärjestelmä näyttää jo ensimmäisten käyttökuukausien aikana odotetun energiahyödyn verrattuna aikaisempiin perinteisiin teknologioihin.  “Voin suositella Viessmannia kaikille, jotka haluavat luoda jotain uutta ja todella mennä eteenpäin kylmätekniikan käytössä.” toteaa Václav Šíma, rakennusosaston johtaja, Penny Tsekki. - Tämä perustuu hiljattain avatun Penny myymäläprojektin tuloksiin.

Lisätietoja: vrs_communications@viessmann.com

About Viessmann

Viessmann Group on yksi johtavista kansainvälisistä ilmasto- ja kylmäratkaisujen toimittajista. Perheyritys on perustettu vuonna 1917, ja sen palveluksessa on 13 400 henkilöä ja konsernin liikevaihto on 3,4 miljardia euroa.

Viessmann on yksi Euroopan johtavia kaupallisten kylmäratkaisujen valmistajia, joka tunnetaan ympäristö-, käyttäjä- ja huoltoystävällisistä kokonaisratkaisuistaan. Viessmannin Tecto -valikoima koostuu keskuskoneellisista ja omakoneellisista kylmäkalusteista, kylmähuoneista ja jäähdytysjärjestelmistä, puhdastilaratkaisuista sekä varusteista ja lisäpalveluista. Viessmann Refrigeration Solutions -liiketoiminta-alue työllistää lähes 1 500 kylmäalan ammattilaista Euroopassa. Kylmälaitteet valmistetaan Viessmannin tehtailla Suomessa ja Saksassa, ja niitä edustavat paikalliset myyntiyhtiöt 18 Euroopan maassa. Myynnin ja palveluiden tukena on lisäksi laaja yhteistyökumppaneiden verkosto.