Viessmann Kylmäjärjestelmät ostaa Suomen Jääkylmä Oy:n ja FCool Oy:n

Porvoo, 31. elokuuta 2021 - Viessmann Kylmäjärjestelmät Oy on ostanut Suomen Jääkylmä Oy:n ja FCool Oy:n liiketoiminnat. Suomen Jääkylmä Oy ja Fcool Oy ovat vankkoja kylmätekniikan osaajia, jotka tarjoavat erityisesti kaupallisen kylmän urakointia ja huoltopalveluja. Yrityskaupalla Viessmann vahvistaa urakointi- ja palveluratkaisujensa tarjontaa suomalaisille asiakkaille, jotka saavat näin ammattilaisten tuen kylmäprojektien suunnitteluvaiheesta toteuttamiseen ja ylläpitoon saakka.

"Suomi on Viessmann Refrigeration Solutions -liiketoiminta-alueelle tärkeä markkina. Porvoon tehtaamme ja myyntiyhtiömme Viessmann Kylmäjärjestelmät Oy ovat luoneet Suomeen vankan markkina-aseman ja hyvät asiakassuhteet. Viime vuosina olemme kasvattaneet asennus- ja huoltopalveluitamme Euroopassa menestyksekkäästi ja nyt otamme samanlaisen askeleen Suomessa: jatkamme strategian toteuttamista yhdessä Jääkylmän ja FCoolin osaavien tiimien kanssa”, sanoo Frank Winters, Viessmann Refrigeration Solutions -liiketoiminta-alueen toimitusjohtaja.

Vuonna 2008 perustettu FCool Oy kattaa kylmätekniikan palvelut kaupallisen kylmän ja kylmävarastoinnin tarpeisiin. Yritys toimii Kuopiossa ja Lahdessa ja sen palveluksessa on 14 kylmäalan asiantuntijaa, jotka palvelevat vähittäiskaupan ja teollisuuden asiakkaita Itä- ja Etelä-Suomessa.

Suomen Jääkylmä Oy tarjoaa täyden valikoiman kylmäratkaisuja ja -palveluja, jotka kattavat kaikki kaupallisen kylmän tuotteet, palvelut sekä kylmätilojen ja -varastojen rakentamisen. Vuonna 2005 perustetun yrityksen palveluksessa on 25 kylmäalan ammattilaista, ja heidän toimipaikkansa sijaitsevat Keravalla ja Turussa kattaen Etelä- ja Länsi-Suomen toiminta-alueen.

“Yhdessä Viessmannin kanssa voimme kasvattaa palvelukykyämme entistä laajemmaksi” hallituksen puheenjohtaja Markku Elomaa Suomen Jääkylmä Oy:stä toteaa. ”Yritysten palvelujen ja osaamisen yhdistäminen hyödyttää asiakkaitamme ja työntekijöitämme. Voimme tarjota asiakkaillemme yhä laajemman valikoiman kylmäratkaisuja”, Elomaa kommentoi.

”Yhteistyö Viessmannin kanssa tarjoaa molemmille osapuolille erinomaiset liiketoimintamahdollisuudet ja takaa asiakastyytyväisyyden”, sanoo FCool Oy:n toimitusjohtaja Ismo Kokkonen. ”FCoolin ammattitaitoiset työntekijät ovat erittäin motivoituneita ja odottavat innolla uusia yhteisiä projekteja”, jatkaa Kokkonen.

”Suomen Jääkylmä ja FCool sekä ammattitaitoinen huolto- ja kumppaniverkostomme tarjoaa meille nyt entistä vahvemman paikallisen läsnäolon Suomessa. Tuotetarjontaamme liittyvät elinkaaripalvelut hyödyttävät asiakkaitamme ja kokeneiden kylmätekniikan osaajien avulla pystymme kehittämään uusia ratkaisuja asiakkaidemme ja ympäristömme hyväksi. Haluamme säilyttää ja kehittää vahvaa paikallista osaamista kylmäasiantuntijoina”, sanoo Mika Aaltonen, Viessmann Kylmäjärjestelmät Oy:n toimitusjohtaja. Yritykset jatkavat toimintaansa omilla nimillään osana Viessmann-konsernia. Solmittu yrityskauppa ei aiheuta henkilöstövaikutuksia tai muutoksia toimivaan johtoon.

Lisätietoja:

Viessmann Kylmäjärjestelmät Oy, Mika Aaltonen: mika.aaltonen@viessmann.com, +358 (0)50 324 8610

Fcool Oy, Ismo Kokkonen: ismo.kokkonen@fcool.fi, +358 (0)44 545 6610

Suomen Jääkylmä Oy, Markku Elomaa: markku.elomaa@jaakylma.fi, +358 (0)40 542 7104

Viessmann Kylmäjärjestelmät
Viessmann Group on yksi johtavista kansainvälisistä lämmitys-, teollisuus- ja kylmäratkaisujen valmistajista. Perheyritys on perustettu vuonna 1917, ja sen palveluksessa on 12 750 työntekijää, ja konsernin liikevaihto on 2,8 miljardia euroa. Viessmann Kylmäjärjestelmät Oy tarjoaa kaupallisen kylmän ratkaisuja vähittäiskaupan, ruokapalvelujen, ruoka- ja juomateollisuuden sekä terveydenhuollon asiakkaille Suomessa. Tuote- ja palveluvalikoimaan kuuluvat kylmälaitteet ja -huoneet, kylmätekniset järjestelmät sekä asennus- ja huoltopalvelut. Yritys on osa Viessmann Refrigeration Solutions -liiketoiminta-aluetta, joka työllistää lähes 1500 kylmäalan ammattilaista Euroopassa. Viessmannin tuotteet valmistetaan Saksan ja Suomen tehtailla, ja niitä edustavat paikalliset myyntiyhtiöt 20 maassa yhdessä laajan kumppaniverkoston kanssa.

Suomen Jääkylmä
Suomen Jääkylmä Oy on kylmälaitteiden monitoimija, jonka alaa ovat kylmäurakointi, kylmälaitteistojen ja -koneikkojen suunnittelu sekä kylmälaitehuolto. Jääkylmä on kylmäkoneiden ja jäähdytyksen erikoisliike, jolle yli 16 vuotta alalla ovat tuoneet satoja tyytyväisiä asiakkaita. Suomen Jääkylmä tarjoaa kylmäalan kokonaispalveluja erityisesti Etelä- ja Länsi-Suomen alueella. Yhtiön toimipaikat sijaitsevat Keravalla ja Turussa.

FCool
FCool Oy on erikoistunut kylmälaitteiden toimitukseen, asennukseen ja huoltoon. Vuonna 2008 perustettu kylmäalan erikoisliike tarjoaa kylmätekniikkaa kaupan ja teollisuuden alalle. Kylmälaitteiden asennus, huolto, myynti ja suunnittelu ovat yrityksen päätoiminta-alue. FCool tarjoaa vahvaa suomalaista ammattitaitoa uusimman kylmätekniikan saralta. FCool haluaa tarjota asiakkailleen ympäristöystävällisiä ratkaisuja ja palveluja, jotka sopivat juuri heidän yksilöllisiin tarpeisiinsa.

Lainaukset

Toimitusjohtaja Mika Aaltonen, Viessmann Kylmäjärjestelmät Oy