Viessmann Refrigeration Solutions esittelee nanovarastointijärjestelmän, joka on kehitetty yhdessä Noyes Technologiesin kanssa

Innovatiivinen nanovarastointijärjestelmä mahdollistaa automaation pienimpiinkin logistiikkakohteisiin, kuten ruokakaupan yhteyteen. Se varmistaa elintarvikkeiden kylmäketjun katkeamattomuuden ja tehostaa verkkokauppatilausten keräilyä ja logistiikan prosesseja.

• Viessmann Refrigeration Solutions ja Noyes Technologies ovat kehittäneet yhdessä automatisoidun nanovarastointiratkaisun
  • Kompakti ja modulaarinen varastointiratkaisu voidaan integroida olemassa olevan myymälän sisätiloihin tai ulkoisiin tiloihin
  • Nanovarasto tehostaa tuotteiden keräilyä ja operatiivista logistiikkaa
  • Viessmann esittelee järjestelmän ensimmäistä kertaa EuroShop 2023 -messuilla 26. helmikuuta - 2. maaliskuuta, Düsseldorfissa Saksassa

Mainz, Saksa, 25. tammikuuta 2023 – Automatisaatiolla on suuri merkitys tulevaisuuden ruokakaupassa. Viessmann Refrigeration Solutions, johtava kaupallisten kylmäratkaisujen valmistaja, esittelee EuroShop 2023 -messuilla nanovarastointijärjestelmän, jossa myös kylmäsäilytystä vaativat tuotteet voidaan varastoida. Varastointijärjestelmä on kehitetty yhdessä Noyes Technologiesin kanssa, joka puolestaan on ensimmäinen automatisoidun ja erittäin joustavan, pieniinkin tiloihin mahtuvan nanovarastojärjestelmän “Noyes Storagen” kehittäjä.

Täysin automatisoitu, kompakti ja modulaarinen nanovarastointijärjestelmä on helposti yhdistettävissä olemassa oleviin myymälöihin, logistiikkakeskuksiin tai ulkoisiin kohteisiin. Nanovarastointi mahdollistaa pienimmänkin varastointialueen automatisoinnin ja lisää samalla varaston, varastointikapasiteetin ja läpimenon läpinäkyvyyttä.

Automatisoidun varaston robotit yhdessä pilveen tallennettujen tuotetietojen, NoyesBrainin, kanssa mahdollistavat tilausten nopean poimimisen. Tämä nopeuttaa ja tehostaa verkkokauppatilausten poimintaprosessia, ja ruokakauppiaat voivat käsitellä verkkokaupan tilauksia omassa tilassa, häiritsemättä itse myymälässä asioivia asiakkaita.

Noyesin perustajan ja toimitusjohtajan Marco Prueglmeierin mukaan nanovarastointijärjestelmä tukee logistiikan prosessien optimointia ja vähentää operatiivisia kustannuksia. “Työskentelemällä yhdessä Viessmannin kanssa voimme nyt tarjota ainutlaatuisen ratkaisun, jossa kylmäsäilytystä vaativat tuotteet on lisätty osaksi automatisoitua nanovarastoa. Modulaarista järjestelmää on tarvittaessa helppo laajentaa tai muokata ilman, että koko järjestelmä pitäisi rakentaa uudestaan. Tämä auttaa ruokakauppoja säästämään kustannuksia ja parantamaan tehokkuutta. Olemme iloisia, että nanovarastointijärjestelmä esitellään messuilla ruokakaupan asiakkaille”, sanoo Marco Prueglmeier.

“Yhteistyömme Noyesin kanssa on ollut ketterää ja innovatiivista. Noyesin asiantuntijuus automaatioteknologiassa yhdistettynä meidän kylmäteknologiaosaamiseemme on johtanut ainutlaatuiseen varastointiratkaisuun, jossa elintarvikkeet voidaan toimittaa kuluttajille turvallisesti ja tehokkaasti. Olemme innoisamme voidessamme esitellä sen ensimmäistä kertaa EuroShopissa, ja odotamme innolla keskusteluja asiakkaiden kanssa”, sanoo Frank Winters, CEO, Viessmann Refrigeration Solutions.

Stefanie Noritzsch

Communications Viessmann Refrigeration Solutions

E-Mail: vrs_communications@viessmann.com

Phone: +49 151 151 68 625

Corinna Ongkiehong

Marketing and Communications Noyes Technologies

E-Mail: corinna@noyes-tech.com

Phone: +49 152 069 242 28

Viessmannista

Viessmann Group on yksi johtavista kansainvälisistä ilmasto- ja kylmäratkaisujen toimittajista. Perheyritys on perustettu vuonna 1917, ja sen palveluksessa on 13 000 henkilöä ja konsernin liikevaihto on 3,4 miljardia euroa.

Viessmann Refrigeration Solutions on yksi Euroopan johtavia kaupallisten kylmäratkaisujen valmistajia, joka tunnetaan ympäristö-, käyttäjä- ja huoltoystävällisistä kokonaisratkaisuistaan.

Viessmannin kylmäratkaisu- ja palveluvalikoima koostuu keskuskoneellisista ja omakoneellisista kylmäkalusteista, kylmähuoneista ja jäähdytysjärjestelmistä, puhdastilaratkaisuista sekä varusteista ja lisäpalveluista. Viessmann Refrigeration Solutions -liiketoiminta-alue työllistää lähes 1 700 kylmäalan ammattilaista Euroopassa. Kylmälaitteet valmistetaan Viessmannin tehtailla Suomessa ja Saksassa, ja niitä edustavat paikalliset myyntiyhtiöt 20 Euroopan maassa. Myynnin ja palveluiden tukena on lisäksi laaja yhteistyökumppaneiden verkosto.

Noyesista

Noyes Technologies on müncheniläinen yritys, joka perustettiin vuonna 2021. Robotisoidulla nanovarastolla “Noyes Storage” Noyes tarjoaa markkinoiden ensimmäisen ratkaisun, jolla voidaan automatisoida pienimmätkin varastointialueet 10 neliömetristä alkaen. Tämä mahdollistaa monenlaisia sovelluskohteita eri aloilla kuten postipalveluissa, teollisuudessa, verkkokaupassa ja (ruoan) vähittäiskaupassa.

Noyesin ratkaisu optimoi logistiikan prosesseja ja vähentää kustannukset vain välttämättömimpiin. Noyesin tavoitteena on yksinkertaistaa monimutkaisia ongelmia vastuullisella tavalla. Tämä saavutetaan soveltamalla johdonmukaisesti ensimmäisen periaatteen ajattelua, ja keskittymällä selkeästi teknologian vähentämiseen tarvittamaan vähimmäismäärään, ja lisäksi kiinnittämällä huomiota korkeaan standardisointi- ja modulaarisuusasteeseen.

noyes-tech.com

Avainsanat:

Lainaukset

Yhteistyömme Noyesin kanssa on ollut ketterää ja innovatiivista. Noyesin asiantuntijuus automaatioteknologiassa yhdistettynä meidän kylmäteknologiaosaamiseemme on johtanut ainutlaatuiseen varastointiratkaisuun, jossa elintarvikkeet voidaan toimittaa kuluttajille turvallisesti ja tehokkaasti. Olemme innoisamme voidessamme esitellä sen ensimmäistä kertaa EuroShopissa, ja odotamme innolla keskusteluja asiakkaiden kanssa.
Frank Winters, CEO, Viessmann Refrigeration Solutions