Viessmann Refrigeration Solutions esittelee tekoälyä hyödyntävän ruokakauppateknologian yhdessä Pixevian kanssa EuroShop 2023 -messuilla Düsseldorfissa

Kohti digitaalista ja automatisoitua ruokakauppojen tulevaisuutta

• EuroShop 2023 järjestetään 26. helmikuuta - 2. maaliskuuta 2023 Düsseldorfissa, Saksassa
  • Viessmann Refrigeration Solutions ja Pixevia tekevät yhteistyötä tuodakseen “instant walk-in, walk-out“ -teknologian ruokakauppojen saataville
  • Täysin automatisoidut myymälät, jotka toimivat Pixevian tekoälyteknologialla, kameroilla ja sensoreilla, on yhdistetty Viessmannin kylmäratkaisuihin

Mainz, Saksa, 18. tammikuuta 2023 –  Viessmann Refrigeration Solutions, johtava kaupallisten kylmäratkaisujen toimittaja ja Pixevia, vähittäiskaupan automaatioteknologioita toimittava yritys, esittelevät Express Store -ratkaisun EuroShop 2023 -messuilla - maailman suurimmilla vähittäiskaupan alan messuilla, jotka järjestetään 26. helmikuuta - 2. maaliskuuta 2023 Düsseldorfissa, Saksassa.

Automatisoidut myymälät, jotka toimivat tekoälyn, kameroiden ja sensoriteknologian avulla auttavat ruokakauppoja tehostamaan toimintaansa, vapauttamaan lattiapinta-alaa kallisarvoiselle elintarvikemyynnille sekä optimoimaan myymälätoimintoja ja valikoimaa reaaliaikaisen tiedon avulla. Digitalisaatiolla on tärkeä rooli tulevaisuuden ruokakaupassa, ja EuroShop 2023 -tapahtumassa Viessmann Refrigeration Solutions esittelee yhdessä Pixevian kanssa esimerkin elintarvikemyymälästä, jossa on integroitu “instant walk-in, walk-out” -teknologia yhdistettynä Viessmannin kylmäratkaisuihin.

Express Store Viessmannin osastolla toimii katossa olevien kameroiden ja älyhyllyjen avulla, joiden kautta seurataan, mitä tuotteita asiakas myymälästä valitsee. Teknologia sallii myymälän toiminnan ilman kassoja - teknologia vähentää automaattisesti hyllyiltä otetut tuotteet ja luo virtuaalisen ostoskorin. Pixevian tekoälyalgoritmi analysoi jatkuvasti kameroista ja hyllyistä saatuja tietoja varmistaakseen, että prosessi on nopea ja tarkka.

Pixevian CEO:n Mindaugas Eglinskasin mukaan Express Store parantaa asiakkaan ostokokemusta ja vähentää ruokakauppojen toiminnasta syntyviä kustannuksia. “Pienemmät, älykkäät myymälät kuluttajien lähellä ovat mainio vaihtoehto suurille supermarketeille kauempana kaupunkien keskustasta, sillä ne sopivat hyvin nykykuluttajan tottumuksiin. Odotamme innolla EuroShopia ja mahdollisuutta esitellä teknologiaamme yhdistettynä Viessmannin kylmäkalusteisiin”, kertoo Mindaugas Eglinskas.

Viessmann Refrigeration Solutionsin myynti- ja huoltoverkosto ympäri Eurooppaa tarjoaa täydet projektivalmiudet automaatioteknologian integroimiseksi avaimet käteen -ratkaisuksi ruokakaupoille. “Yhteistyö Pixevian kanssa on esimerkki yhdessä kehittämisestä, jossa kaksi yritystä yhdistää voimavaransa ruokakauppojen hyväksi. Pixevian kehittämä teknologia ja asiantuntemus yhdessä kylmäratkaisujemme kanssa tuo enemmän lisäarvoa asiakkaillemme  heidän päivittäisiin toimintoihinsa. Olemme iloisia voidessamme esitellä automatisoidun myymäläratkaisun varustettuna Pixevian teknologialla ja odotamme innolla keskusteluja asiakkaidemme kanssa”, sanoo Frank Winters, CEO, Viessmann Refrigeration Solutions.

Stefanie Noritzsch, Communications, Viessmann Refrigeration Solutions

E-Mail: vrs_communications@viessmann.com

Viessmannista

Viessmann Group on yksi johtavista kansainvälisistä ilmasto- ja kylmäratkaisujen toimittajista. Perheyritys on perustettu vuonna 1917, ja sen palveluksessa on 13 000 henkilöä ja konsernin liikevaihto on 3,4 miljardia euroa.

Viessmann Refrigeration Solutions on yksi Euroopan johtavia kaupallisten kylmäratkaisujen valmistajia, joka tunnetaan ympäristö-, käyttäjä- ja huoltoystävällisistä kokonaisratkaisuistaan.

Viessmannin kylmäratkaisu- ja palveluvalikoima koostuu keskuskoneellisista ja omakoneellisista kylmäkalusteista, kylmähuoneista ja jäähdytysjärjestelmistä, puhdastilaratkaisuista sekä varusteista ja lisäpalveluista. Viessmann Refrigeration Solutions -liiketoiminta-alue työllistää lähes 1 500 kylmäalan ammattilaista Euroopassa. Kylmälaitteet valmistetaan Viessmannin tehtailla Suomessa ja Saksassa, ja niitä edustavat paikalliset myyntiyhtiöt 20 Euroopan maassa. Myynnin ja palveluiden tukena on lisäksi laaja yhteistyökumppaneiden verkosto.

Pixeviasta

PIXEVIA (virallinen nimi Magma Solutions, UAB) on johtava eurooppalainen täysin automatisoitujen myymälöiden ohjelmistotoimittaja. Perustamisestaan vuodesta 2011 lähtien yritys on kehittänyt erilaisia tekoälyratkaisuja robotiikkaan, droneihin, älykkääseen pysäköintiin ja autonomisiin myymälöihin. Vuodesta 2018 lähtien yritys on keskittynyt yksinomaan vähittäiskaupan automaatioon ja lanseerasi ensimmäisen tekoälyvetoisen autonomisen myymälän Euroopassa 2019. Yrityksellä on toimistot Vilnassa Liettuassa ja Lontoossa Englannissa.

pixevia.com

Avainsanat:

Lainaukset

Yhteistyö Pixevian kanssa on esimerkki yhdessä kehittämisestä, jossa kaksi yritystä yhdistää voimavaransa ruokakauppojen hyväksi. Pixevian kehittämä teknologia ja asiantuntemus yhdessä kylmäratkaisujemme kanssa tuo enemmän lisäarvoa asiakkaillemme heidän päivittäisiin toimintoihinsa. Olemme iloisia voidessamme esitellä automatisoidun myymäläratkaisun varustettuna Pixevian teknologialla ja odotamme innolla keskusteluja asiakkaidemme kanssa.
Frank Winters, CEO, Viessmann Refrigeration Solutions