Viessmann Refrigeration Solutions ja Noyes Technologies kehittävät automatisoitua nanovarastointiratkaisua ruuan verkkokauppatoimintaan

Report this content
  • Noyes Technologies kehittää täysin automatisoitua nanovarastointijärjestelmää kaupunkikäyttöön.
  • Viessmann Refrigeration Solution vastaa nanovaraston kylmäteknologian kehitystyöstä.
  • Nano-varaston innovatiivinen kylmäratkaisu varmistaa elintarvikkeiden tuoteturvallisuuden ja automatisoitu järjestelmä parantaa liiketoiminnan tehokkuutta.

Mainz/München, 12. huhtikuuta 2022Viessmann Refrigeration Solutions, johtava kaupallisten kylmäratkaisujen toimittaja, ja Noyes Technologies, automatisoitujen  varastointijärjestelmän toimittaja, tekevät yhteistyötä kehittääkseen modulaarisen ja täysin automatisoidun nanovaraston. Kehitteillä oleva NoyesStorage-järjestelmä yksinkertaistaa ja virtaviivaistaa erityisesti lämpötila- ja elintarviketurvallisuutta vaativien tuotteiden varastointia. Nanovarasto on arvokas lisäys Noyesin ja Viessmannin tarjontaan ja se luo pohjan kahden yrityksen pitkäaikaiselle kumppanuudelle. Varastointijärjestelmän on tarkoitus olla saatavilla asiakkaille vuoden 2023 aikana.

Noyes Technologies rakentaa kompakteja ja modulaarisia varastointiratkaisuja pienempiin, tyypillisesti kaupungeissa sijaitseviin liiketiloihin. Erityisesti ruuan kotiinkuljetus -liiketoiminnassa on tärkeää säilyttää suuri valikoima korkeita säilytysvaatimuksia edellyttäviä tuotteita pienessä varastotilassa. Quick commerce -toimittajat ovat erityisen haasteen edessä, kun otetaan huomioon päivittäistavaroiden varastointia koskevat tiukat vaatimukset ja kylmäsäilytys on toistuvasti mainittu yhdeksi suurimmista haasteista. Kylmäketjun noudattaminen on aina varmistettava ja herkästi pilaantuvien tuotteiden, kuten tuoreen lihan ja maitotuotteiden, parasta ennen -päiväykset on tarkistettava jatkuvasti. Yksittäisille tuoteryhmille on ylläpidettävä erilaisia lämpötilaympäristöjä. Korkeiden vuokrien kaupunkivarastoilla varastojärjestelmien tulee lisäksi olla mahdollisimman tilatehokkaita.

Innovatiivinen kylmäjärjestelmä, joka yhdistää Viessmannin laajan kylmäalan osaamisen Noyesin automatisoidun varastoratkaisun kanssa, tarjoaa vastauksen näihin haasteisiin. Modulaarisen rakenteen ansiosta säilytysjärjestelmä voidaan mitoittaa tarkasti asiakkaan yksilöllisten vaatimusten mukaan. Lisäksi tuotteiden tarkat säilytyslämpötilat voidaan määrittää yksilöllisesti, mikä varmistaa elintarviketurvallisuuden noudattamisen. Samalla varastojärjestelmälle taataan maksimaalinen tilatehokkuus. Automatisoitu nanovarasto kehitetään siten, että sen ekologinen vaikutus on mahdollisimman pieni, sillä kylmäjärjestelmä perustuu luonnollisiin kylmäaineisiin ja energiankulutus on optimoitu.

Marco Prueglmeier, Noyesin toimitusjohtaja ja yksi yhtiön perustajista, sanoo: ”Toistaiseksi markkinoilla ei ole ollut energiatehokasta ja joustavaa ratkaisua sellaisten tuotteiden varastointiin, joiden lämpötilavaatimukset vaihtelevat, ja joita säilytetään suljetussa, pienessä tilassa. Yhteistyössä Viessmannin kanssa kehitämme nyt innovatiivista järjestelmää, jolla on mitattavissa olevaa lisäarvoa asiakkaille. Olemme ylpeitä saadessamme Viessmannin kaltaisen markkinajohtajan rinnallamme luomaan yhdessä tulevaisuuden varastointijärjestelmiä.”

Frank Winters, Viessmann Refrigeration Solutionsin toimitusjohtaja, kommentoi: "Olemme ylpeitä voidessamme tehdä yhteistyötä Noyesin kanssa, jolla on laaja asiantuntemus robotiikasta. Noyesin vahvuudet yhdistettynä Viessmannin integroituun tarjontaan luovat tulevaisuuden ratkaisuja erityisesti kaupunkilogistiikan tarpeisiin. Sekä perinteiset ruuan jälleenmyyjät että quick commerce -yritykset ovat tervetulleita osallistumaan innovatiiviseen ekojärjestelmään ruoan toimittamiseksi ihmisille."

Noyes Technologies

Marco Prueglmeier ja Aaron Spiegelburg perustivat Noyes Technologiesin vuonna 2021. Yhtiö tarjoaa täysin automatisoidun ja erittäin joustavan robottikäyttöisen nanovarastointiratkaisun, joka on suunniteltu erityisesti kaupunkikäyttöön. Noyes-ratkaisu palvelee monenlaisia sovellusalueita ja luo perustan nykyaikaiselle kaupunkilogistiikalle, joka vastaa dynaamisen ja vaihtelevan kuluttajakäyttäytymisen kasvaviin haasteisiin.

noyes-tech.com

Mediayhteydet:

Gina Krymalowski | Sähköposti: gina.krymalowski@kekstcnc.com | T: +49 152 24321041

Viessmann Refrigeration Solutions viestintä | Sähköposti: vrs_communications@viessmann.com

Viessmann

Viessmann Group on yksi johtavista kansainvälisistä ilmasto- ja kylmäratkaisujen toimittajista. Perheyritys on perustettu vuonna 1917, ja sen palveluksessa on 12 750 henkilöä ja konsernin liikevaihto on 2,8 miljardia euroa.

Viessmann Refrigeration Solutions -liiketoiminta-alue työllistää lähes 1 500 kylmäalan ammattilaista Euroopassa. Tuotteet valmistetaan Viessmannin tehtailla Saksassa ja Suomessa, ja niitä edustavat paikalliset myyntiyhtiöt 20 maassa laajan yhteistyöverkoston kanssa.

kylma.viessmann.com

viessmann family