Cygate ryhtyy tarjoamaan Stonesoftin tietoturvateknologiaa

Korkealaatuista tietoturvaa johtavilta kotimaisilta toimijoilta

Helsinki, 20.3.2012 – Tietoturvayhtiö Stonesoft ja Cygate ovat solmineet yhteistyösopimuksen, jonka myötä Cygate ryhtyy tarjoamaan Stonesoftin tietoturvaratkaisuja yrityksille sekä valtionhallinnon organisaatioille.

Tietoturvan merkitys kasvaa jatkuvasti tietoturvauhkien lisääntymisen ja monimutkaistumisen sekä pilvipalveluiden yleistymisen myötä. Vahva tietoturvaprosessi vaatii sekä pitkälle vietyä osaamista että toimivia teknisiä ratkaisuja. Tietoturvaratkaisujen ja -palvelujen on tuettava saumattomasti luotua tietoturvapolitiikkaa ja alan standardeja sekä käytäntöjä.

Valitsimme Stonesoftin, koska haluamme tarjota asiakkaillemme tietoturvaa laaja-alaisesti. Meillä on palveluksessamme jo nyt 24 sertifioitua Stonesoft-asiantuntijaa ja pystymme tarjoamaan 24/7 hallinta- ja ylläpitopalvelua. Yhteistyön myötä pystymme puhuttelemaan asiakaskuntaa, jonka tarpeisiin Stonesoftin teknologia sopii täydellisesti. Monet organisaatiot myös arvostavat mahdollisuutta saada korkealaatuista palvelua luotettavilta kotimaisilta toimijoilta, ja Cygaten asiantuntemus ja osaaminen ovat tässä aivan omaa luokkaansa”, sanoo Cygaten toimitusjohtaja Ilkka Äyräväinen.

”Yhteistyö Cygaten kanssa vahvistaa asemaamme ja kilpailukykyämme Suomen markkinoilla entisestään. Cygate on meille täällä täysin uudentyyppinen yhteistyökumppani, joka pystyy tarjoamaan asiakkaille merkittävää lisäarvoa. Yhdessä voimme rakentaa toimivia tietoturvaratkaisuja vaativiin asiakasympäristöihin ja palvella sekä nykyisiä että tulevia asiakkaitamme entistä paremmin”, sanoo Stonesoftin operatiivinen johtaja Juha Kivikoski.

Cygate tarjoaa tietoturvaa yrityksille ja valtionhallinnon organisaatioille. Cygaten tuottamat tietoturvaratkaisut ja -palvelut ovat laajennettavissa aina yksittäisistä ratkaisuista laajoihin, järjestelmällisesti (24x7) hallittuihin ja valvottuihin kokonaisuuksiin.

Stonesoftin tietoturvaratkaisut ovat keskitetysti hallittavissa ja soveltuvat sekä fyysisiin että virtuaalisiin verkkoympäristöihin.

Juha Kivikoski
Operatiivinen johtaja
Sähköposti: juha.kivikoski(AT)stonesoft.com

Stonesoft Oyj (NASDAQ OMX: SFT1V) toimittaa ohjelmistopohjaisia ja asiakaslähtöisiä tietoturvaratkaisuja, jotka tehostavat verkon tietoturvan hallintaa sekä varmistavat liiketoiminnan jatkuvuuden. Yhtiö tunnetaan myös pitkäaikaisesta tutkimustyöstään kehittyneiden evaasiotekniikoiden (Advanced Evasion Techniques) parissa.

Stonesoftin tuotetarjonta sisältää alan ensimmäisen muunneltavan Security Engine -tietoturvaratkaisun, tunkeutumisen havainnointi- ja estojärjestelmät sekä palomuuri- ja SSL VPN -ratkaisut. Kaikkia näitä voidaan hallita keskitetysti Stonesoft Management Center -hallintatyökalun avulla.

Stonesoftin asiakkaisiin kuuluu yli 4 000 keskisuurta tai suurta yritystä ympäri maailmaa. Yhtiöllä on alan korkein asiakasuskollisuus ratkaisujen hallittavuuden, dynaamisuuden ja alhaisten kokonaiskustannusten ansiosta.

Stonesoft on perustettu vuonna 1990. Sen asiakkaisiin kuuluu yli 4 000 keskisuurta tai suurta yritystä ympäri maailmaa. Stonesoftin pääkonttori sijaitsee Helsingissä ja Pohjois-Amerikan alueen pääkonttori Atlantassa, Georgiassa. Lisätietoa osoitteesta www.stonesoft.com.