ERICSSON KUMPPANIKSI T-MOBILE USA:N VERKKOUUDISTUKSEEN

T-Mobile USA on valinnut Ericssonin toteuttamaan neljän miljardin dollarin suuruista verkkouudistustaan, joka sisältää valmistelut LTE-tekniikkaan perustuvan 4G-verkon lanseeraukseen vuoden 2013 aikana. LTE (Long Term Evolution) on tekniikka, joka kasvattaa datan siirtonopeuksia, lyhentää viiveitä, parantaa palveluita ja vähentää kuluja.

T-Mobile USA on Pohjois-Amerikan ensimmäinen operaattori, joka hyödyntää Ericssonin AIR-teknologiaa. Sen ansiosta operaattori pystyy parantamaan nykyistä peittoaan sekä toteuttamaan nopeasti LTE-verkon. T-Mobile USA valitsi AIR-teknologian sen kehittyneen radiosuorituskyvyn ja helppokäyttöisyyden vuoksi.

Ericsson tulee asentamaan radio-, masto- ja kytkinlaitteet sekä tarjoamaan verkon rakentamiseen liittyvää konsultointia ja järjestelmätoteutukseen liittyviä palveluita. Ericssonin AIR-ratkaisu on suunniteltu sopimaan maastoon, ja se muistuttaa perinteistä antennia, mutta siinä on sisäänrakennettuina aktiiviset radioyksiköt. Sen etuna on helpompi maastoon asentaminen sekä jopa 40–45 prosenttia vähäisempi energiankulutus.

Lisätietoa LTE-tekniikasta: www.ericsson.com/thecompany/press/mediakits/lte

Videomateriaalia median käyttöön: www.ericsson.com/broadcast_room

Milla Nummenpää, viestintäjohtaja, Ericsson

Puh. 09 299 2556 / 044 299 2556
milla.nummenpaa@ericsson.com

Ericsson

Ericsson on maailman johtava viestintäteknologian ja –palveluiden toimittaja. Reaaliaikaiset ja tehokkaat ratkaisumme mahdollistavat verkottuneen yhteiskunnan, joka tuo mukanaan meille kaikille edellytykset opiskella, tehdä töitä ja elää elämäämme vapaammin, kestävän kehityksen yhteiskunnissa maailman ympäri.

Tarjoamme informaatio- ja viestintäteknologian palveluita, ohjelmistoja ja infrastuktuuria teleoperaattoreille ja muille toimialoille. Nykyään 40 prosenttia maailman mobiililiikenteestä kulkee Ericssonin verkkojen kautta, ja asiakkaidemme verkot, joita tuemme, palvelevat noin kahta miljardia palvelunsaajaa.

Toimimme 180 maassa ja työllistämme yli 100 000 työntekijää. Vuonna 1876 perustetun yrityksen pääkonttori on Tukholmassa Ruotsissa. Vuonna 2011 konsernin liikevaihto oli 35,0 miljardia Yhdysvaltain dollaria (226,9 miljardia Ruotsin kruunua). Ericsson on listattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä ja NASDAQ-pörssissä New Yorkissa.

www.ericsson.com
www.twitter.com/ericssonpress