Muistutuskutsu: Suomen Youth For Understanding ry:n ja Kansallisarkiston yhteisen historiakirjan julkistamistilaisuus 5.10.

Miten suomalaisen yhteiskunnan kehitys, kansainvälistyminen ja poliittinen historia nivoutuvat yhteen Suomen Youth For Understanding ry:n historian kanssa? Minkälainen vaikutus suomalaisilla vaihto-oppilailla oli Suomen kansainvälistymiseen kylmän sodan alussa? Ovatko vaihto-oppilaiden henkilökohtaiset kokemukset kansainvälistymisestä pysyneet samanlaisina läpi vuosikymmenien?

keskiviikkona 5.10.2011 Kansallisarkistossa, Rauhankatu 17, Helsinki.

Tuore historiakirja esittelee ennennäkemättömän aikamatkan järjestön maailmalle lähettämien nuorten vaikutuksesta Suomen kansainvälistymiseen ja poliittiseen historiaan kuluneiden viiden vuosikymmenen aikana.

8.45–9.15        Aamukahvitarjoilu

9.15–9.45        Tekijän puheenvuoro: Kotona maailmassa – Youth For Understanding Suomessa 1958—2008. Kirjailija, historiantutkija Terttu Mämmelä FM

9.55–10.45      Keskustelua Suomen kansainvälistymisen vuosikymmenistä:

Mistä Suomen kansainvälistyminen alkoi ja mikä on nykytila?

Mitä Suomi tarvitsee kilpailukykynsä ja vetovoimansa säilyttämiseen kansainvälisyyden saralla?

Puheenjohtaja: Janne Virkkunen

Keskustelijoina: Laura Kolbe, Nasima Razmyar, Tino Singh, Maria Ruuska ja Kimmo Kalela

TERVETULOA!

Elina Talonen-Lintunen                                Jussi Nuorteva