Stonesoftin palomuurituoteperhe sai Common Criteria EAL4+ -sertifioinnin

Korkein kaupallisille tuotteille myönnettävä sertifiointitaso

Helsinki 8.2.2012 – Stonesoftin palomuurituoteperhe on saanut kansainvälisen tietoturvatuotteiden Common Criteria Evaluation Assurance Level 4 (EAL4+) -sertifioinnin. EAL 4+ on korkein olemassa oleva sertifiointitaso, jonka kaupalliset tuotteet voivat saavuttaa. Stonesoft on järjestelmällisesti sertifioinut palomuurituotteensa Common Criterialla jo vuodesta 2003 alkaen.

Stonesoftin tietoturvaratkaisut tarjoavat kattavan verkon tietoturvan ja etäkäyttömahdollisuuden. Stonesoftin palomuuriratkaisuja käytetään yritysten tietoverkon reuna-alueiden ja sisäverkon suojaamiseen sekä liiketoiminnan jatkuvuuden varmistamiseen. Stonesoft Firewall/VPN on ainoa Common Criteria -sertifioitu palomuurituote, jossa on sertifioituna myös korkean käytettävyyden toiminnallisuus eli laitteiden kahdentaminen.

EAL4+ -sertifiointi on tärkeä organisaatioille, joilla on esim. lakiin perustuvia velvoitteita suojella niiden toiminnan tai yhteiskunnan toiminnan kannalta kriittistä aineistoa. Tällaiset organisaatiot haluavat varmuuden siitä, että Stonesoftin palomuuriratkaisut täyttävät tiukat turvallisuuskriteerit. Esimerkiksi Yhdysvaltojen hallitus edellyttää kaikissa liittovaltion hankinnoissa, että tietoturvatuotteilla on Common Criteria -sertifiointi.

"Maailmanlaajuisesti julkishallinto ja yritykset, joilla on korkeat tietoturvatarpeet, edellyttävät Common Criteria -sertifiointia, koska niillä ei ole omia resursseja testaamiseen tai niitä ei haluta käyttää kaikkien tietoturvatuotteiden validointiin ja tiukkaan tarkastamiseen. Common Criteria -sertifiointi osoittaa, että riippumaton laboratorio on testannut tietoturvatuotteen ja tuote on läpäissyt testin", sanoo Stonesoftin kehitysjohtaja Klaus Majewski.

"Stonesoft sai ensimmäisen Common Criteria -sertifiointinsa palomuurituotteelleen vuonna 2003. Siitä lähtien olemme järjestelmällisesti jatkaneet tuotteidemme sertifiointia käyttäen Common Criteria -menetelmää. Tämä on osoitus jatkuvasta pyrkimyksestämme tarjota asiakkaillemme täysi varmuus siitä, että tuotteemme vastaavat maailmanlaajuisesti hyväksyttyjä tietoturvavaatimuksia", muistuttaa Majewski.

EAL4+ -sertifioinnin saavuttamiseksi Stonesoft Firewall/VPN on käynyt läpi pitkän ja tiukan arviointiprosessin. Common Criteria on kansainvälinen ohjeisto (ISO 15408), joka tarjoaa yhteiset lähtökohdat tietoturvatuotteiden turvallisuusominaisuuksien ja valmiuksien arviointiin. EAL4+ on korkein varmuustaso, jonka kaikki Common Criteria Recognition Agreement -sopimuksen allekirjoittaneet maat tunnustavat maailmanlaajuisesti, sekä korkein kaupallisille tuotteille myönnettävä sertifiointitaso.

Common Criteria -sertifiointi on riippumaton tietoturvastandardi, joka tunnustetaan 26 maassa. Tietoturvatarpeiden kasvaessa yhä useampi yritys luottaa sertifioituun ratkaisuun päättäessään investoinneista. Common Criteria -sertifioidut tuotteet on testattu kolmannen osapuolen toimesta vaativissa olosuhteissa. Asiakkaat voivat näin luottaa siihen, että testit läpäisseet ratkaisut ovat sertifioinnin Security Target -määritysten mukaisia.

StoneGate Firewall/VPN versio 5.2.5.8081.cc.2 testattiin ja hyväksyttiin Atsec Information Security AB:n kaupallisten tuotteiden testauslaboratoriossa Ruotsin sertifiointielimen (CSEC) valvonnassa.

Lisätietoa Common Criteria -sertifioinnista: http://www.commoncriteriaportal.org.

Klaus Majewski
Kehitysjohtaja
Sähköposti: klaus.majewski@stonesoft.com

Stonesoft Oyj (NASDAQ OMX: SFT1V) on innovatiivinen integroitujen verkkotietoturvaratkaisujen toimittaja, joka on keskittynyt hajautettujen organisaatioiden tiedonkulun turvaamiseen. Asiakkaidemme liiketoiminta edellyttää vaativaa verkkoturvallisuutta ja sovellusten luotettavaa saatavuutta.

Stonesoft™ on tietoturvaratkaisu, jossa yhdistyvät palomuuri, VPN, IPS sekä turvallisen etäkäytön mahdollistava SSL VPN. Ratkaisu yhdistää verkkotietoturvan, jatkuvan saatavuuden sekä palkitun kuormantasausteknologian yhtenäiseksi, keskitetysti hallittavaksi järjestelmäksi. Stonesoft-tietoturvaratkaisu tarjoaa alhaiset käyttökustannukset, erinomaisen suorituskyvyn ja tehostaa verkko-investointien tuottavuutta. Virtuaalinen Stonesoft -tietoturvaratkaisu suojaa verkkoa ja takaa liiketoiminnan jatkuvuuden sekä virtuaali- että fyysisessä ympäristössä.

Stonesoft Management Center -hallinnan avulla palomuuria, VPN-, IPS-, sekä SSL VPN -ratkaisua voidaan hallita keskitetysti. Stonesoft-palomuuri ja tunkeutumisen havainnointi- ja estojärjestelmä toimivat saumattomasti yhdessä muodostaen koko yritysverkon kattavan kehittyneen kerroksellisen puolustuksen. Stonesoft SSL VPN tarjoaa tehokkaan suojan mobiili- ja etäkäytön tarpeisiin.

Vuonna 1990 perustettu Stonesoft Oyj on maailmanlaajuisesti toimiva yhtiö, jonka pääkonttori on Helsingissä ja Amerikan alueen pääkonttori Atlantassa, Georgiassa. Lisätietoa osoitteista www.stonesoft.com, antievasion.com ja stoneblog.stonesoft.com/.