Stonesoftin Security Engine mullistaa verkon tietoturvan

Tietoturvayhtiö Stonesoft tuo markkinoille uuden tietoturvakonseptin, joka muuntautuu organisaation muuttuviin tietoturvatarpeisiin. Stonesoft Security Engine voidaan konfiguroida seitsemäksi erilaiseksi tietoturvaratkaisuksi tai niiden yhdistelmäksi. Uusi ratkaisu kyseenalaistaa perinteisen verkon tietoturvan suunnittelun ja asettaa uudet kriteerit tietoturvalle ja sen kustannustehokkuudelle.

"Stonesoft on jo kauan pyrkinyt muuttamaan tietoturvan perinteistä käsitettä. Staattisten tuotteiden sijaan tarvitaan dynaamisia ratkaisuja, jotka pystyvät skaalautumaan ja mukautumaan organisaatioiden muuttuviin tarpeisiin. Uusi Security Engine -ratkaisumme on kehitetty pitkälti viimeisen vuosikymmenen aikana saamamme asiakaspalautteen pohjalta", kertoo Stonesoftin toimitusjohtaja ja perustaja Ilkka Hiidenheimo.

Ensimmäinen muunneltava tietoturvaratkaisu

Stonesoft Security Engine on ensimmäinen tietoturvaratkaisu, jossa asiakas voi valita haluamansa alustan, kapasiteetin ja tuotekonfiguraation tarpeensa mukaan. Security Engine voi toimia joko perinteisenä tai seuraavan sukupolven palomuurina (NGFW), tunkeutumisen havainnointi- ja estojärjestelmänä (IPS/NGIPS), Layer-2-palomuurina, VPN-ratkaisuna, UTM-ratkaisuna tai näiden tuotteiden yhdistelmänä.

Security Enginen konfiguraatiota tai suojaustasoa on mahdollista muuttaa verkon tai liiketoimintaympäristön muutosten niin vaatiessa. Tietoturvaratkaisun voi esimerkiksi vaihtaa seuraavan sukupolven palomuuri (NGFW) -tilasta seuraavan sukupolven tunkeutumisen havainnointi- ja estojärjestelmä (NGIPS) -tilaan nopeasti ja ilman lisämaksua.

Security Engine on saatavissa fyysisenä laitteena, ohjelmistotuotteena tai virtuaaliratkaisuna. Se toimitetaan asiakkaalle yhdellä integroidulla alustalla, ja sitä hallitaan keskitetysti yhdellä hallintatyökalulla.

Kertakäyttöisestä tietoturvasta kestävään suojaukseen

Stonesoft Security Enginen tietoturvaominaisuudet ja suorituskyky päivittyvät automaattisesti sitä mukaa, kun arkkitehtuuriin tehdään ohjelmistoparannuksia. Tietoturvainvestointien tuottoaste paranee huomattavasti, kun yritys saa yhdellä sopimuksella ja investoinnilla ajantasaisen tietoturvaratkaisun, joka ei vaadi jatkuvia uusia hankintoja.

"Stonesoft Security Engine antaa asiakkaalle mahdollisuuden valita juuri itselleen sopivan tietoturvatason aina korkeimpaan mahdolliseen asti. Tietoturvan tasoa voi myös muuttaa nopeasti yllättävien uhkien ja liiketoiminnan muutosten mukaan. Tämäntasoista ketteryyttä ei ole aiemmin nähty", kertoo Stonesoftin tuotehallintajohtaja Antti Kuvaja.

Stonesoft Security Engine on kestävä tietoturvamalli, joka korvaa perinteiset kertakäyttöiset ja yksittäiset tietoturvatuotteet. Usein löyhästi integroiduissa, useista erillisistä osista muodostuvissa tietoturvaratkaisuissa joudutaan tinkimään joko suorituskyvystä tai tietoturvan tasosta. Stonesoft Security Enginessä arkkitehtuuri sen sijaan muodostuu tiukasti integroidusta teknologiasta, joka mahdollistaa korkeatasoisen tietoturvan suorituskyvystä tinkimättä.

Saatavuus

Stonesoft Security Engine on saatavissa huhtikuussa 2012. Lisätietoja saat osoitteesta http://www.securityengine.stonesoft.com.

Antti Kuvaja
tuotehallintajohtaja
E-mail: antti.kuvaja@stonesoft.com

Stonesoft Oyj (NASDAQ OMX: SFTIV) on innovatiivinen integroitujen verkkotietoturvaratkaisujen toimittaja, joka on keskittynyt hajautettujen organisaatioiden tiedonkulun turvaamiseen. Asiakkaidemme liiketoiminta edellyttää vaativaa verkkoturvallisuutta ja sovellusten luotettavaa saatavuutta.

Stonesoft™ on tietoturvaratkaisu, jossa yhdistyvät palomuuri, VPN, IPS (tunkeutumisen havainnointi- ja estojärjestelmä) sekä turvallisen etäkäytön mahdollistava SSL VPN. Ratkaisu yhdistää verkkotietoturvan, jatkuvan saatavuuden sekä palkitun kuormantasausteknologian yhtenäiseksi, keskitetysti hallittavaksi järjestelmäksi. Stonesoft-tietoturvaratkaisu tarjoaa alhaiset käyttökustannukset, erinomaisen suorituskyvyn ja tehostaa verkko-investointien tuottavuutta. Virtuaalinen Stonesoft-tietoturvaratkaisu suojaa verkkoa ja takaa liiketoiminnan jatkuvuuden sekä virtuaali- että fyysisessä ympäristössä.

Stonesoft Management Center -hallinnan avulla Stonesoft-palomuuria, VPN-, IPS-, sekä SSL VPN -ratkaisua voidaan hallita keskitetysti. Stonesoft-palomuuri ja hyökkäyksen havainnointi- ja estojärjestelmä toimivat saumattomasti yhdessä muodostaen koko yritysverkon kattavan kehittyneen kerroksellisen puolustuksen. Stonesoft SSL VPN tarjoaa tehokkaan suojan mobiili- ja etäkäytön tarpeisiin.

Vuonna 1990 perustettu Stonesoft Oyj on maailmanlaajuisesti toimiva yhtiö, jonka pääkonttori on Helsingissä ja Amerikan alueen pääkonttori Atlantassa, Georgiassa. Lisätietoa osoitteista www.stonesoft.com, www.antievasion.com ja http://stoneblog.stonesoft.com.