Stonesoftin tuotemyynti jatkoi vahvaa kasvuaan vuoden 2012 ensimmäisellä vuosineljänneksellä

Stonesoft Oyj:n tuotemyynti kasvoi 38 % ja liikevaihto 27 % verrattuna edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon. Liiketulos oli –0,6 MEUR eli 0,3 MEUR parempi kuin edellisvuoden vastaavana ajanjaksona. Kassavirta oli selvästi positiivinen. Liikevaihto kasvoi ja yhtiö panosti aikaisempaa enemmän tulevaisuuden kasvun nopeuttamiseen.

- Yritykset ovat jatkaneet investointeja verkon tietoturvaan tämänhetkisestä taloudellinen epävarmuudesta huolimatta. Katsauskauden aikana Stonesoft valittiin toimittajaksi projektiin, joka on yhtiön historian suurin, Stonesoftin toimitusjohtaja Ilkka Hiidenheimo sanoo.

- Kansalliset tietoturvastrategiat ovat nousseet yhä voimakkaammin pinnalle kriittisen infrastruktuurin toiminnan varmistamiseksi myös poikkeusoloissa. Jatkamme voimakasta panostusta myös tällä saralla, Hiidenheimo kertoo.

Stonesoft julkisti RSA-konferenssissa San Franciscossa maailman ensimmäisen mukautuvan tietoturvaratkaisun. Stonesoft Security Engine mukautuu seitsemäksi erilaiseksi tuotteeksi.

- Security Enginen kehitys on osa filosofiaamme. Emme usko, että verkon tietoturva on staattinen alue. Organisaatioiden liiketoiminta ja toiminnot kehittyvät samalla tavalla kuin uhatkin. Tämä tarkoittaa, että ilman mukautumiskykyä ratkaisujen toimintakyky vähenee jatkuvasti, Hiidenheimo sanoo.

Vuonna 2011 alkoi kehitys, jossa verkon tietoturvaan erikoistuneet yritykset kasvoivat voimakkaasti. Stonesoft olettaa tietoturvauhkien kehittyvän huolestuttavampaan suuntaan, mikä luo yhtiölle uusia liiketoimintamahdollisuuksia.

Ilkka Hiidenheimo

Puh: (09) 476 711

E-mail: ilkka.hiidenheimo@stonesoft.com

Talousjohtaja
Mikael Nyberg

Puh: (09) 476 711

E-mail: mikael.nyberg@stonesoft.com

Stonesoftin asiakkaisiin kuuluu yli 4 000 keskisuurta tai suurta yritystä ympäri maailmaa. Yhtiöllä on alan korkein asiakasuskollisuus ratkaisujen hallittavuuden, dynaamisuuden ja alhaisten kokonaiskustannusten ansiosta.

Stonesoft on perustettu vuonna 1990. Sen asiakkaisiin kuuluu yli 4 000 keskisuurta tai suurta yritystä ympäri maailmaa. Stonesoftin pääkonttori sijaitsee Helsingissä ja Pohjois-Amerikan alueen pääkonttori Atlantassa, Georgiassa. Lisätietoa osoitteesta www.stonesoft.com.