Stonesoftin tuotemyynti kaikkien aikojen ennätykseen vuonna 2011

Helsinki, 16.2.2012 – Stonesoft Oyj:n vuoden 2011 tuotemyynti teki kaikkien aikojen ennätyksen ja oli 17,7 MEUR. Kasvua edelliseen vuoteen verrattuna oli 39 %. Yhtiön liikevaihto oli 30,6 MEUR, jossa on kasvua 26 % edelliseen vuoteen verrattuna. Vuoden 2011 liiketulos oli 1,1 MEUR, kun se vuotta aiemmin oli 2,7 MEUR.

– Olemme tyytyväisiä tähän vahvaan kasvuun ja siihen, että olemme pystyneet kasvattamaan markkinaosuuttamme yleisestä taloudellisesta epävarmuudesta huolimatta, Stonesoftin toimitusjohtaja Ilkka Hiidenheimo sanoo.

– Jatkamme panostuksiemme lisäämistä asiakashankintaan, markkinointiin ja myynnin edistämiseen. Kiinnostus Stonesoftia ja yhtiön ratkaisuja kohtaan asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden taholta osoittaa, että markkinoilla on kasvava tarve teknologiallemme. Stonesoft on ainoa tietoturva-toimittaja, joka pystyy tarjoamaan kattavaa suojaa kaikkia tunnettuja evaasiotekniikoita vastaan, Hiidenheimo toteaa.

Vuoden 2011 aikana Stonesoft toimitti 163 uutta näytettä kehittyneistä evaasiotekniikoista (Advanced Evasion Techniques, AETs) CERT-FI:lle. Yhtiön viimeiset testitulokset ovat näyttäneet, että verkon tietoturvaratkaisut eivät edelleenkään tarjoa suojaa tietomurtoa vastaan, koska uudet evaasiotekniikat pystyivät läpäisemään kaikki yleisesti tunnetut tietoturvalaitteet markkinoilla.

– Tarjoamme asiakkaillemme dynaamisia tietoturvaratkaisuja, jotka suojaavat organisaatioita nykypäivän nopeasti kehittyviä tietoturvauhkia vastaan. Odotamme vahvaa orgaanista kasvua tällä alueella tulevaisuudessa, Ilkka Hiidenheimo sanoo.

Viimeisen neljänneksen tulos voitollinen

Vuoden 2011 viimeisen neljänneksen Stonesoftin tuotemyynti kasvoi 39 % ja oli 6,1 MEUR. Liikevaihto oli 9,5 MEUR, missä on kasvua 27 %. Liiketulos viimeisellä neljänneksellä oli 0,3 MEUR.

Toimitusjohtaja Ilkka Hiidenheimo
Puh: (09) 476 711
E-mail: ilkka.hiidenheimo@stonesoft.com

Talousjohtaja Mikael Nyberg
Puh: (09) 476 711
E-mail: mikael.nyberg@stonesoft.com

Stonesoft Oyj (NASDAQ OMX: SFT1V) on innovatiivinen integroitujen verkkotietoturvaratkaisujen toimittaja, joka on keskittynyt hajautettujen organisaatioiden tiedonkulun turvaamiseen. Asiakkaidemme liiketoiminta edellyttää vaativaa verkkoturvallisuutta ja sovellusten luotettavaa saatavuutta.

Stonesoft™ on tietoturvaratkaisu, jossa yhdistyvät palomuuri, VPN, IPS sekä turvallisen etäkäytön mahdollistava SSL VPN. Ratkaisu yhdistää verkkotietoturvan, jatkuvan saatavuuden sekä palkitun kuormantasausteknologian yhtenäiseksi, keskitetysti hallittavaksi järjestelmäksi. Stonesoft-tietoturvaratkaisu tarjoaa alhaiset käyttökustannukset, erinomaisen suorituskyvyn ja tehostaa verkko-investointien tuottavuutta. Virtuaalinen Stonesoft -tietoturvaratkaisu suojaa verkkoa ja takaa liiketoiminnan jatkuvuuden sekä virtuaali- että fyysisessä ympäristössä.

Stonesoft Management Center -hallinnan avulla palomuuria, VPN-, IPS-, sekä SSL VPN -ratkaisua voidaan hallita keskitetysti. Stonesoft-palomuuri ja tunkeutumisen havainnointi- ja estojärjestelmä toimivat saumattomasti yhdessä muodostaen koko yritysverkon kattavan kehittyneen kerroksellisen puolustuksen. Stonesoft SSL VPN tarjoaa tehokkaan suojan mobiili- ja etäkäytön tarpeisiin.

Vuonna 1990 perustettu Stonesoft Oyj on maailmanlaajuisesti toimiva yhtiö, jonka pääkonttori on Helsingissä ja Amerikan alueen pääkonttori Atlantassa, Georgiassa. Lisätietoa osoitteista www.stonesoft.com, www.antievasion.com ja http://stoneblog.stonesoft.com/.