• Viestintäsalot Oy/

SUOMEN SUURINTA BIOKAASULAITOSTA OPEROIVA BIOVAKKA OY ESITTÄYTYY ENSIMMÄISTÄ KERTAA JULKISUUDESSA OKRA 2008 -MAATALOUSNÄYTTELYSSÄ

Report this content

Biovakka Oy on vihreän energiantuotannon edelläkävijä Suomessa. Sillä on toiminnassa Vehmaan kunnassa Suomen ensimmäinen suuren mittaluokan keskitetty biokaasun tuotantolaitos. Lisää laitoksia on tulossa. Seuraava aloittaa toimintansa Turussa syksyllä 2008.

Messuilla Biovakalla on mielenkiintoista kerrottavaa biokaasun avulla tapahtuvan kotimaisen, puhtaan ja uusiutuvan energian ja kierrätysravinteiden tuottamisesta ja hyödyntämismahdollisuuksista. Se esittelee messuilla myös uuden, järkevän tavan lannoittaa. Biokaasuprosessin sivutuotteena syntyvät kierrätysravinteet ovat sekä ympäristöystävällisempiä että edullisempia kuin keinolannoitteet.

Biovakan toiminta-ajatuksena on tuottaa biokaasua ja kierrätysravinteita eloperäisistä raaka-aineista, kuten maatilojen tuottamasta lannasta, elintarviketeollisuuden sivuvirroista sekä vähittäiskaupan ja yhdyskuntien biojätteestä, jotka tällä hetkellä ovat huonosti hyödynnettyjä.

Biovakan toiminnan lähtökohta on kestävän kehityksen periaate. Biovakka pyrkii edistämään vihreän energian käytön lisäämistä Suomessa. Sen visiona on turvata puhtaampi elinympäristö tuleville sukupolville.

OKRA 2008 -maatalousnäyttely järjestetään Oripään lentokentällä 4.–6.7.2008. Lisätietoa messuista www.okra.fi

Lisätietoja antavat:

Hallituksen puheenjohtaja Jyrki Heilä